Iller iFokus

Iller

Etikettersajtenifokus
Läst 193 ggr
tessa
0

angående artiklar

Jag vill bara säga att jag tycker att det är väldigt bra artiklar som ligger och kommer ut här på illerforumet! Intressanta ämnen med vettigt och informativt innehåll - super!!! Glad 

Bl.a så såg jag nyss listan på illerkunniga veterinärer. Själv har jag försökt att få tag i smådjurskliniken i Uddevalla för att höra mig för lite grann, och det glädjer mig att se en veterinär därifrån på listan!

Mvh Tessan

Faxlin
0

Tackar för det, listan är stulen av Iller Nytt bland annat. Men som sagt var. Bara bra om vi kan få ut den till flera.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tessa
0

*instämmer* Ytterligare en anledning till att bli medlem i STIF då.. - Får rappa på att fixa detta så att jag får något kul i brevlådan min också Flört

Mvh Tessan

Faxlin
0

SkrattandeVisst det är inte alls dumt att vara medlem där. hihi Och inte har de något emot att jag stjäl deras material heller. För de vill att vi når ut till många illerägare liksom med våran information.

Audiatur et altera pars

*L*
0

synd att eli_n´s artikel försvann

Faxlin
0

Ja, men det var Elins val, inte mitt. Hon kan själv förklara varför om hon vill det.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag känner varken att jag behöver eller vill förklara något så därför låter jag deta vara. Jag kanske kommer på något annat att skriva om någon gång Cool

Faxlin
0

Självklart behöver du inte förklara Elin. Vi ser med glädje fram emot nästa artikel. Du skriver bra tjejenSkrattande

Audiatur et altera pars

*L*
0

ja en till artikel ser vi fram emot!

Madde
0

Har ni några önskemål på vad ni skulle vilja läsa om bland artiklarna.

För får vi önskemål är det mycket lättare att veta vad vi ska skriva om. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
0

Var på Uddevalla Smådjursklinik igår.. tyvärr fick ja inte han Lennart som står med på artikellistan :( Fick en tjej som tyvärr nog inte var såå kunnig.. :S Nästa gång ska jag fråga efter Lennart så jag får den som är bäst :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tessa
0

Vad tråkigt maria! =( jag fick inte heller >lennart då jag beställde tid för Julius kastrering - det verkar som han sällan jobbar där, eller hur det nu var så kanske lite dumt att kliniken står med på listan..?!

Vet du vad tjejen hette som ni fick? kan ju vara bra att veta…

Hoppas besöket gick bra i alla fall, Ted har väl inte blivit sjuk eller skadad? *orolig*

Faxlin
0

Exakt, gick det inte bra när ni var där då??
Skriv gärna och berätta.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#11 Nejdå Ted är inte sjuk eller dålig var bara jag som ville ta honom på en rutin koll för att kolla hans avbitna tänder och så..

Hmm kommer inte ihåg exakt vad hon hette som jag fick men jag har det uppskrivet hemma så jag kan kolla detta..
Hon var nog inte så illervan för hon var såå försiktig och ja nästan lite rädd verkade det som när hon skulle känna han på magen (var helt andra tag på Blå Stjärna när ja var där med Gustav) Sen tänderna kollade hon lite på gick väl bra men ja vet inte kändes inte riktigt som om de ja gav så mycke att gå dit jag hade ju lite frågor om ja tex att han har ett öga som rinner oftast när han äter men de ja de sa hon inget om alls.. Sen har han två små sår på läppen så ja var orolig att det kanke var en avbruten tand som var vass men det kunde hon inte förså hur han fått dom.. Kändes inte som om hon kollade så nog men de kan ju som sagt bero på att hon kasnk einte visste så mycke :S Sen tyckte ju hon att han var smal, han väger nu 1300gr och att man därför borde avmaska honom men ja hon fick springa ut några gånger och kolla i böcker och så, så ja man fick väl inget jätteförtroende som sagt kändes som om ja nästan visste lika mycke. Frågade henne om man kankse skulle ta blodsocker prov och blodprov eftersom han ändå är 5år just för insulinom men då började hon prata om diabetes och hur dom ofta då blev påverkade och prover tyckte hon inte man behvöde ta.. Så nästa gång i Aug när ted ska vaccineras igen så kommer ja åka till blå stjärna! Det känns som om det är värt den resan för att få nån som verkligen kan.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Okej, ja jag kan förstå att det blir frustrerande när man vill ha svar och inte får dem.
Att hon ändock sprang och slog i böcker tycker jag är ett pluss, tänk om alla veterinärer kunde inse att de inte är experter på alla djur och använda sina böcker lite mer då de är det minsta osäker;-)

Men kan förstå att nästa tripp blir till blå stjärnan.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars