Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 254 ggr
AlbaStiffler
0

Veterinärstammis

Igår åkte vi åter igen på akutbesök till veterinären, med en av min famlijs hundar den här gången. I bilen påväg in räknade vi antalet ggr vi vart hos veterinären senaste 1,5 året (knappt). HELA 17 GGR har vi vart hos veterinären.

4 av dessa besök var med hundar, resterande besök var med 3 illrar. Och ungefär hälften av dessa var akut, resterande var bokade. Tack å lov för försäkrningar! Vill inte ens räkna på vad vi lagt i självrisk. Och tro nu inte att jag är djurhypokondriker, alla besök har varit nödvändiga… *suck*

Igår åkte vi in med en draghund som fått värmeeksem, dvs ett 1 dm stort varigt sår på halsen som blsosat upp på ett dygn och som kan bli jättestort om man lämnar det. Såret täcktes med ungefär 1 cm var… *blur* Hunden var jätteloj och hängig och hade något feber.

Vi åkte till veterinären (Ultuna djursjukhus) något senare,eftersom det var fullt i väntsalen. Väl där kl 14 var 3 djur före oss i kön. Kl 18 var 1 hund före men oturligen nog kom 2 nya in strax innan vår tid. Den ena hunden hace tarmvred och fick akutopereras. Kl 19 åkte vi iväg till Max och tryckte i oss mat och sen tillbaks. Kl 22 fick vi äntligen komma in. Och kl 23:30 var vi klara, hunden hade rakats över såret, och fått salva och medicin. *suck* Vi var helt slut…

NoraDede
0

oj ni hade en fullspäckad dag.

smurfb
0

#0, hellre en gång för mycket än en gång för lite…

Även om det ibland blir en gång för mycket. När damen hemma väcker mig klockan fyra på morgonen en helg, säger att albin andas konstigt. Jag pallar mig upp, hör inget speciellt, han låter lite förkyld bara. Men hon är ihärdig så vi åker till Bagarmossen. Som tur är så äre inte så många dårar där 4 på natten så vi får komma in rätt fort.

En lättare förkylning konstateras och vi får åka hem igen.  

Å andra sidan har hennes övertalningsförmåga gjort att vi åkt till veterinären med problem som kunnat blivit värre om man väntat.

skrollan
0

en full dag med andra ord!