O.T Det gör ONT *ajj*
Sitter här i min ensamhet och bara tycker synd om mig själv. Har haft öroninflammation sedan i söndags och värken vägrar släppa. Ni som haft öroninflammation vet vad jag pratar om, det är en sån fruktansvärd smärta så man vet inte vart man ska ta vägen. Kan inte sova, kan inte äta, kan knappt prata och kan för allt i världen inte röra vid mitt öra. Är för tillfället helt döv på ena örat och måste (säkert till grannarnas förtret) ha tvn på högsta volym för att överhuvudtaget höra något. Lever just nu på flytande föda och har sedan i måndags fått i mig en mugg med soppa och två flaskor drickyoghurt. Känner mig trots allt inte hungrig men å andra sidan har jag ju heller inte gjort av med någon energi när jag bara legat på soffan. Försöker att kocentrera mig på annat för att hålla värken borta, som se på tv, läsa bok, lösa korsord men inget hjälper. Tror jag dör snart!!!!!
Tycker dessutom synd om mina stackars djur som hela tiden pockar på uppmärksamhet men inte får någon. Det enda jag gjort den här veckan är att ge dem mat och friskt vatten. Suck, vad hemsk jag känner mig =(
Jag vet inte om detta hjälper men det är vad jag har hört.
Smält margarin som är fingerljumet som man droppar ner i örat.
Sigarett rök som man sakta blåser in i örat.
Det sissta man kan göra är att gå till doktorn så dom får kolla i örat. Inte bra att gå gör länge o ha värk i öronen.

Huvva, vet exakt hur du känner dig. Hade ofta öron inflammation när jag va liten, är så rädd att jag ska få det igen.
Hoppas du kryar på dig så du kan komma på träffen, vart ska vi mötas isåfall?*kramar*

Har varit till hc och fått pencilin och örondroppar så jag hoppas värken släpper snart.
#2 Jag kommer till träffen hur som helst, iaf en liten stund. Har skickat ett pm till dig nyss =)

vitlök eller persilja i örat is the shit…
hade öroninflammation 3 ggr på en sommar för några år sedan… det var sjukt onice… vågar knappt doppa huvudet undet vattnet sedan dess.
golf.ifokus.se
Stackars dig! Var öronbarn när jag växte upp så jag vet vad du går igenom. Usch!
Sara

#3 japp=) svarade nyss hehe
testa med fetvadd, det hade jag mot örat och det lindrade lite, fast man kanske inte vill ha med sig det när man ska iväg hehe

vet också hur hemskt det är, stackare! när jag var liten svimmade jag av öroninflammation=P det tryckte tydligen mot någon nerv.
vi håller tummar och tassar här hemma på att du mår bättre snart..

Vet också hur det är och jag lider med dig! Hade hörselgångsinflammation för ett halvår sedan, kunde inte sova på tre dagar och var på akuten minst 2 ggr om dagen. Kul när läkaren förklarar att det är den mest smärtsamma inflammation man kan få. Blev tvungen att få en tamponad för att örat svullnade igen, dvs, dom tryckte in en gasbinda indränkt i alsolsprit i mitt öra så att det fyllde hela gången från trumhinna och ut. Var tvungen att droppa ny alsolsprit i örat var tredje timme och smärtan var olidlig varje gång. Som tur var hade jag en snäll pojkvän som ställde upp och vaknade upprepade gånger varje natt för att hjälpa till. Läkaren som satte tamponaden var en riktig bitch och sa bara "du, jag gör det här varje dag, jag vet hur jag ska göra..!" när jag bad henne ta det försiktigt. Inte fan gjorde hon det heller, hon tryckte in den så vårdslöst som det bara går och jävlar vad ont det gjorde! Kom ut från akuten i chocktillstånd, skakade grät och var helt borta..
Det som hjälpte mig var att ta 2 alvedon och 1 ipren (eller om det var tvärt om) smärtan försvann faktiskt. Värt att testa.
Hoppas det går över snart!