Skiljer det så mkt?
googlade lite på polecat och fick upp detta . Hur mkt skiljer det egentligen mellan en vild iller och en tamiller? utseeendemässigt så tycks de ju vara väldigt mkt mörkare än de flesta "viltfärgade" tama illrarna ?
Är vild illern större eller mindre än vår tama iller?
Hur mkt har vi människor egentligen ändrat på illrarna sedan de domesticerades?
denna ser lite annorlunda ut
vild illern är lite större, kraftigare och betydligt mer välbygd och muskulös än våra vanliga tamillrar. dessutom ser de bättre än en tamiller, de skall även ha ännu mer välutvecklad hörsel.

#1 haha omg vad är detta? ser ut som en blandning mellan ja…du! Skunk, iller & nått annat, vilken teckning!?
#3 personligen tänkte jag på en iller med marsvinsteckning/päls.. visst ser den annorlunda ut?
här står det om "tiger illern" på svenska http://sv.wikipedia.org/wiki/Tigeriller

häftiga, där kan vi snacka riskteckning *skrattar*

hahaha Va söt=)
Den här marbeled polecat är ju jätte söt, skulle inte ha något emot att en iller i dom färgerna. Utseende mässigt så är den ganska så lik en iller men ändå inte då den är mindre och har helt annan färg än våra pälsisar
#1 jag tycker det är konstigt att inte dom har blivit tam illrar. ser ut som en sort som vissa skulle vilja ha…. men jag föredrar nog bobbys färg

wow, vilka balla tigerillrar! :-) Vart levde de?
jag har även läst någonstans att Vildillern tarm ska vara längre än tamillerns men huruvida detta stämmer har jag ingen aning om.. försökte forska i det i en gammal tråd men kom nog inte fram till nåt…
Sen är det ju så att många utav våra tamillrar saknar en hel del av vildillerns intelligens… :/ vi avlar på tröga djur för att de är snälla…
Sajtvärd på Iller.ifokus