Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 342 ggr
Madde
0

OT - Behöver skriva av mig.

Det har absolut inte något med illrar och göra utan om hur illa man kan bli behandlad i tvättstugan. (Ska tillägga att jag precis flyttat och är ny i huset)

Igår bokade jag tvätt tid till idag. Så kl 19,00 när jag kommer ner till min tvätt tid så inser jag att någon är i tvättstugan.

Då vi har en bricka så ska man inte kunna ta sig in. Jag öppnar dörren och där är en yngre tjej med sin dotter. (23-26års åldern) Hon säger att det är fel på den ena tvättmaskinen och frågar om hon får låna tork skåpen när jag tvättar, då det strulade på hennes tvätt tid.
- Självklart säger jag.

När mina maskiner är instoppade säger jag till henne att jag kommer ner om 30 minuter och behöver min torktumlare och torkskåp.

Då bryter helvetet lös.

Då säger hon att hennes tvätt inte hinner torka, utan att hon måste torka i 1 timme. Då förklarar jag ju att jag måste ju få torka min egen tvätt. Då blir hon SUR och säger att någon har tagit hennes tvätt tid, hon tvättar alltid på måndagar kl 19 och det vet alla.

Men jag vet ju inte om det då jag precis är ny i huset och ingen äger ju en speciell tvätt tid.

Sen så fortsätter hon och halvskriker åt mig att jag är en BITCH för att hon inte får låna torkskåpet längre och hon inte har någonstans och hänga sin tvätt på. (Men det har ju inte jag heller utan jag behöver ju min torktid.)

Sen så säger hon att hon ALDRIG ska hjälpa mig osv. Till slut orkar jag inte prata tillbaka för det kommer lixom inget vettigt ur hennes mun.

Går tillbaka 30 minuter senare tar ut min tvätt och inser att den inte är tvättat. Hon har då alltså tryckt fram min tvätt och gått därifrån för och göra det surt för mig.

En fråga jag då undrar över. Är jag en BITCH, som låter henne torka sina kläder under tiden som jag tvättar eller är jag inte det??

Har hon rätt och göra så mot mig?

Men fy fan va jag är ARG.

Behövde bara skriva av mig.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

skrollan
0

usch, ja det är i tvättsutugan som grannarna bråkar som mest. Här i våran tvättsuga har vi en som man kan låsa men sitt lås som man bokar ett datum med också. Men ibland när man tvätttid börjar klockan 14:00 så brukar det smita i människor innan jag hunnit ner och ta maskinerna och låsa! Det är hemsk hur människor kan hålla på! jag bara längtar till min maksin kommer att gå igång !

Hemskt att bli bemött sådär dessutom första gågen. omoget av henne att hotas och bete sig illa och fölrstöra för dig!

JossanH
0

har också blivit illa behandlad i tvättstugan där jag bodde förut! men av en gammal skitsur tant… o fy helvete vad dåligt man mår av sånt.. Människor som inte har någon som helst förståelse för andra utan bara ser sina egna behov borde släpas iväg på en reality-resa och få lite verklighetsuppfattning! Är man dessutom snäll och hjälper eller underlättar lite för de här människorna så blir tydligen kängan man får tillbaka ännu värre… grrrrr- förstår att du är förbannad!

Sajtvärd på Iller.ifokus

NoraDede
0

jag tycker du är mycket snäll som låter henne torka den halvtimme som du inte behöver torkskåpet. och på den tiden hinner nog mycket av hennes saker så då får hon hänga det andra i lägenheten. ta upp allt det där med din hyresvärd det där kan bli en varning för henne eftersom hon stängde av din maskin. och hon kan ju inte äga en egen tvätt tid

skrollan
0

jag brukar få håna på elelemt och handtag till ugnen och en massa när jag inte kan ha tvättskået eller tummlarn.

Soffi
0

Haha, vilken pajas! Förstår att du är förbannad, jag hade vart skogstokig! Att bete sig så mot dig när det är du som faktiskt hjälper henne! Du hjälper henne så gott du kan, men tydligen är inte detta tillräckligt. Nä, usch, sånna människor vill man ju bara lappa till.. :/

Ta inte åt dig någonting alls av vad hon sa! Du försökte ju faktiskt hjälpa henne.

Madde
0

Skönt och få läsa era svar.

Jo då ringde ett nummer akut idag, men då kom jag till S.O.S bovärd och så akut kändes det inte. Så i morgon på min lunch får jag sätta mig ner och ringa ett samtal och klaga.

Hädan efter kommer jag ALLTID tvätta kl 19,00 på måndagar. hahaha. Bara för och jävlas. (där tog djävulen vid) Skrattande

NoraDede
0

ja gör det, först till stugan får först tvätta=)

Madde
0

Ja det är ju så. =) fan nu blev jag lite gladare. Återstår och se om min tvätt är torr nu pga henne. Hade säkert en 8 jeans och tvätta och sånt tar ju riktigt lång tid och torka.

skrollan
0

haha, jag skulle också boka då ;)

Velsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en egen tvättmaskin, men den e rätt långsam. Bara varit nere i riktiga tvättstugan en gång, å då träffa jag typ på 4 olika människor å alla var så hjälpsamma så :D Jag bor nog i bästa kvarteret :P

Soffi
0

Underbar bild, Velsan!

[jenkass]
0

väldigt omoget gjort utav henne tycker jag! jag tycker som de andra att du ska kontakta din bovärd.

emoflickan
0

vi har oxo egen tvättmaskin *tackolov* har inte haft så jätteehemska upplevelser,, nån har stulit tiden o sådär bara, särskilt förut när vi hade idiotsystemet att man bara skrev upp sitt namn med blyerts på en lapp i tvättstugan, nu bokar man med nyckel.

Dock har vi ingen torktumlare i lägenheten, så när jag ska tvätta illergrejjerna så får det bli tvättstugan iaf. Men jag hade blivit skogstokigom jag råkade ut för samma sak som dig! Finns såna idioter!

Madde
0

japp då är jag uppbokad på måndag nästa vecka. =))) Känns riktigt gött. hehe

NoraDede
0

go girl

skrollan
0

haha, nice. Det är bra! kör på :D

skrellet
0

haha. vilken idiot hon verkar vara! fattar inte att folk kan hetsa upp sig så himla mycket direkt. tror inte att hennes värld går under om hon får tvätta en tisdag

Norrskenets
0

Fy vilken otacksam person, hon borde vell va glad att hon fick låna den i en halvtimme iaf. Snacka om omoget att vrida fram så din tvätt inte vart tvättat*usch* vet inte riktigt va ja skulle göra…du gjorde iaf inget fel, du va ju bara snäll mot henne och som sagt ingen har en "egen tvätt tid" när det är en tvättstuga för alla som bor där. hon får vell skylla sig själv att hon inte hann boka "sin tvätt tid".

DG
0

Det är därför jag krävde min sambo att vi skulle köpa egen maskin. Det är helt otroligt hur folk beter sig i tvättstugan.
Har råkat ut för liknande alldeles för många gånger förut.

AlbaStiffler
0

#19> Håller med, egen tvättmaskin är ett måste.

#0>Och som om den otrevliga typen trodde att det var ditt problem att hennes tvättid var sabbad? Nä, säger bitchen att du är en bitch så tycker jag det 'är helt ok att du ger henne vad hon ber om. Tycker det var skitbra att du bokade upp nästa måndag med… hahaha…

Sen kommer det inte att löna sig att du klagar till föreningen eller liknande, de kan såklart inte göra något, och kommer säkert bara skaka på huvudet!

Xannadu
0

Hade det varit jag hade jag ringt fastighetskötaren och fråga vad det är för en människa.

Jag har varit med om nått liknande fast dom stannade inte tvättmaskinen utan dom sket i att komma ner o hämta tvätten i troktummlaren.

Även på det stället så kom det invandrare i ett hus o dom fick en tvättstuga byggd till bara dom så att dom inte skulle boka den anndra men jisses vilket liv det alltid var för dom boka båda i stället.

Är så glad att ha egen tvättstuga nu :) Problemet är bara att komma ihåg att man tvättat

skrollan
0

här kastar vi ut andras tvätt på golbvet om det inte hämtas !

JossanH
0

hahahaha, bra att du bokat måndag kl 19!!! det kan hon ha!!… bara du inte vaknar upp en morgon med ägg i brevinkastet.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Bra gjort, skulle va roligt att få se hennes min haha!

AlbaStiffler
0

#23> Såvidare inte äggen är ruttna är det väl ok. Illrarna ska ju äta gulan så… hahaha…

Smeagol
0

Ush vad jobbigt! Knäppa människor ska man då träffa på överallt!! Snacka om att man är glad att äga en EGEN tvättmaskin så man slipper sammsas med någon, specielt med någon som är helt oresonerlig!!

Smurfina73
0

Ursäkta..men vilken jä**a fi**a. Hon måste lida av svåt psm eller ha andra problem.

Inte ska väl du behöva drabbas av den saken? Man kan alltid hänga upp hemma. Men nu vet du juh hennes tid…hehe Konstigt nog är tvättstugan en rätt vanlig plats för bråk och brott. Oftast är dom inblandade kvinnor..Inte så konstigt kanske..Bidrar med sak som hände mej då jag råkade komma ner lite för sent till min egen tid.

Bodde i Rågsved förut ..där hade vi en stot stuga då 3 kunde köra samtidigt. En gång kom jag ner 10 minuter försent..då var mina maskiner tagna. Den utländska kvinnan pekade på tavlan och sa jag inte kom. Syntes programmen gått betydligt längre än dessa 10 minuter. Jag var gravid och hade släpat ner min tvätt från 8.e våningen 3 hus bort och VILLE TVÄTTA NU! Hon sa hela tiden "inte förstå svenska"..Inget ovanligt köra med det gissar jag. Men jag stoppade maskinerna..drog ur kläderna och slängde i en vagn. Då blev hon som rabiat.Hon skrek så spottet yrde. Plötsligt kom en hel del hyffsade svenska meningar ur henne. Hon anföll mej och råkade med ett av sitt tingeltangel (hade fullt av guld smycken på armarna) riva upp skinnremsan vi har mellan tumme och pekfinger…DÅ fick jag nog. Tog och torkade av allt blod som då flödade på hennes vita kläder. Och spottade henne rakt i nyllet. Jag vet det låter hemskt. Men man blir oerhört primitiv i såna lägen. Då hon inte gav med sej så råkade jag då jag skulle flytta på henne riva sönder hennes blus.  Jag var hel chockad..så rädd att förlora barnet då jag var sjukskriven från dag 1 pga tidigare problem med missfall. Ringde gubben min…En stor kille med massor med muskler och tatueringar samt rakad skalle. Han följde med mej till tvättis sen för jag vågade inte ner själv. Iomed han kom direkt från jobbet så hade han en kniv i hölstret på blåbyxorna. Inget vi alls tänkte på..då..Hon var där med en massa väninnor..dom kacklade som en hönsgård..och hon betedde sej som hon var såå rädd för mej. Allt blod hade hon torkat upp..för det var juh bevis på vad HON gjort. Det gick någon vecka..sen fick jag brev från polisen. Jag var anmäld för ett rasistbrott. Hon krävde ersättning för alla kläderna..och påstod hon skulle varit hotad till livet ..ja han hade juh en kniv med sej. Pga det skulle dom inte våga bo kvar där för hon var sååå livrädd för hemska mej. Ja hon krävde ex antal tusen i ersättning för kläderna som skulle blivit förstörda. Och konstigt nog så talade hon nästintill perfekt svenska.. 

T.

Madde
0

Då har jag ringt och klagat till bovärden och hon skulle ringa henne. Hon var helt chockad över hur en människa kan bete sig. Sa att jag ringer inte om jag inte känner mig kränkt. Så vi får väl se hur det går. Som sagt minsta lilla den människan rör mig så kan jag lova att jag skulle ringa polisen direkt. Om det nu ska behöva gå så långt.

#27: Mycket intressant läsning.

Hur gick det? behövde du betala??

Norrskenets
0

#28 va bra, då kanske hon slutar.

Xannadu
0

Jag undrar med om du fick betala samt flyttade hon?

Crispig
0

0#

Förstår inte hur folk tänker ibland.. Jag har väldigt svårt för människor som inte kan förstå sig på enkel logik. Hur kunde hon inte förstå att du lika gärna kunde ha kastat ut henne på en gång (vilket jag anser att du hade all rätt i världen att göra då det är hennes ansvar att se till att hennes tvätt torkar!) men att du istället valde att vara hygglig mot henne. Hon kan ju knappast ha missat att du hade egen tvätt som med största sannolikhet skulle torkas den med :P

Jag tror att dom flesta känner sig sårbara i tvättstugor eftersom att man lämnar något som tillhör en själv och som är viktigt för en själv på en allmän plats. Hemma hos min kille har dom blyerst system men vi har aldrig haft problem. Jag har nog aldrig ens sett någon tvätta där nere… hm.. (Vet dom något jag inte vet? :P)

27# Jo sånna här saker händer hela tiden tyvärr. Min mamma samt syster har vart med om liknande saker när dom bott i lägenhet. Det är just det här med att plocka med sig hela släkten som jag inte kan förstå. Att så fort man blir förbannad eller hamnar i gräl med någon utlänsk så e det nästan alltid "rasism!"Men jag är glad att kunna säga att så inte alltid är fallet!  Själv skulle jag med största sannolikhet hamnat i bråk där jag med inte bara för att jag inte skulle palla att någon skyller på att "dom inte kan svenska". Hon visste ju mycket väl vad du gjorde där… Att man inte är där dom första tio minuterna betyder inte att plattsen blir ledig…

strumpanskompis
0

"Jo sånna här saker händer hela tiden tyvärr. Min mamma samt syster har vart med om liknande saker när dom bott i lägenhet. Det är just det här med att plocka med sig hela släkten som jag inte kan förstå. Att så fort man blir förbannad eller hamnar i gräl med någon utlänsk så e det nästan alltid "rasism!""

Alla "utländska" plockar alltid med sig hela släkten med i tvättstugan och blir det bråk då är det minsann nästan alltid rasism. Inlägget är bara för onyanserat för att jag inte ska reagera.Flört

Crispig
0

ursäkta min dumhet men vad menar du?

Jag kan ju inte skiva att alla "utlänska" gör det när jag vet att de inte är sant…

strumpanskompis
0

Kopplingen mellan meningarna blir inte så lyckad. Det framstår som:

sådant här händer hela tiden och då tar "de" med sig hela släkten ner i tvättstugan och om det blir bråk så tolkas det nästan alltid som rasism.

Trodde inte att det var riktigt så du menade, därav Flört

Crispig
0

Sorry om jag verkar dryg men jag e ganska dålig på att ta kritik (även konstruktiv kritik)

Jag satt ju knappast i mitt esse när jag skrev inlägget :P