Kami söker nytt kärleksfullt hem.
Hej alla iller-människor.
Jag måste med sorg i lyckan omplacera min illerhona.
Jag har nämligen fått mitt drömjobb utomlands och har ingen möjlighet att ta med min fina illertjej..
Jag beger mig från Sverige den 14 November.
Kami, som egentligen heter Kamomill, kom till mig som en omplacering för fyra år sedan. Hon är 8 år gammal och ligger gärna och myser i husses/mattes knä så länge det går.
Hon är steriliserad och vi finns i Sthlm.
Mer information tas via PM.
Mvh Alley
Det brukar tyvärr vara svårt att omplacera så gamla illrar men hoppas verkligen att någon vill ta sig an denna fina dam :) Stort lycka till! (Ett förslag är att göra en ordentlig veterinärsundersökning med blodprov för att säkerställa att hon är frisk, eller för att ge blivande ägare en diagnos om behandling skulle krävas)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#0 Nu hade vi i.o.f.s. funderat på att eventuellt hitta en jämnårig kompis till vår lilla Imie som snart är 4½ . Hon förlorade sin kompis Bogey i påskas och hon klarar sig nog som ensamiller. Hon har blivit mer social med oss sen Bogey gick bort men visst är illerlekar roligare än att leka med hussar och mattar.
Dock har vi lite problem med allergi så vi står lite i valet och kvalet mellan kompis till Imie eller riskera att förvärra allergin men man kan ju i.a.f. höra sig för.
- Har du nån koll på om lilla Kami går ihop med andra illrar?
- Hur är hon på lådan?
- Hur reagerar hon på nya människor?
- Är hon försäkrad idag?
JossanH's förslag lät inte så dumt.
Bifogar även en bild på lilla ImseVimse Fluffrumpa som är taget på hennes 4 års-dag
Har pmat dig Bogey!