Vad dricker era illrar ur när de reser?
Använder ni vattenskål? I sådana fall vilken sorts? Eller använder ni flaska? Varför har ni valt att använda det ni gör i dag? Har ni testat med annat sätt att ge dem vatten?
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Här hemma så använder vi både vattenskål och flaska, så dom får avgöra själv va dom vill ha vatten ifrån, när vi åker bil och sånt så brukar vi ta vattenflaska, den skvätter inte lika mycket som en skål gör tycker jag
.

Vi använder skålar både hemma och i transportburen. Hemma har vi keramikskålar som är svåra att välta och putta på men har bricka under för att det mot förmodan ändå inte ska hamna på parketten
I transportburen har vi små i plast som man sätterfast på gallret med en extra kant så inte vattnet skvimpar över. Funkar PERFEKT!!!

Det där med flaskor i transporten. Tycker du inte vattnet tar slut väldigt snabbt i dem Borgarn? Eller är det mina flaskor det är fel på. Känns som om vattnet försvinner ner i bur botten i stället för ner i magarna på illern.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Citat Åsa: "Känns som om vattnet försvinner ner i bur botten i stället för ner i magarna på illern"
Vi provade oxå med flaska först men den bara droppade hela tiden. Trodde oxå att det var just den flaskan det var fel på men kanske tydligen inte…

Åsa: Det har jag också problem med, mina flaskor droppar så det blir dyblött på botten av transportburen.

Vad skönt att höra att det inte bara beror på mina flaskor eller mitt körsätt. Har funderat på ibland om det är för att det guppar i bilen när man kör. Och då rör sig kulan inne i pipen.Blir ju nästan som när ett djur dricker liksom.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Vi använder flaskor, en sort man kan fylla på utan att behöva ta loss, mycket praktiskt vid resa. Visst läcker dom , men det har de andra sorterna vi provat gjort.
#2 Vilka otroligt snygga skålar -eM-, de ser väldigt stabila ut.
Åsa, vet du om AMHS-illertorg kommer att vara på Yran i mars? 

Japp, de kommer .Brukar alltid vara med, har blivit tradition, de sover hos mig och på kvällen öppnar vi en flaska och firar att jag överlevt ännu en utställning utan att skämma ut mig totalt.
Audiatur et altera pars
Låter riktigt trevligt, då kanske man skulle ta sig en titt på deras hemsida redan nu och börja planera på vad för kul man skall handla till de små. *ler*
Vill de att man hör av sig lite innan Yran om vad man är på jakt efter så att de vet vad de skall ha med sig eller det spelar ingen roll?

Om du vill passa på att köpa hem mycket foder till exempel för att du vill spara frakt så vill de gärna att du ringer och meddelar i förväg.
Audiatur et altera pars
Jag anväder både flaskor och skålar, i deras nattburar har jag 2 stora 900ml flaskor i varje bur, + att det finns 2 matskålar i varje bur. Sen har jag en stor skål med vatten och en nästan lika stor till mat som står på golvet. Har en som gärna vill bade i skålen, men han är på väg att lära sig att bada gör man antigen i köksvasken eller i badkaret. Förhoppningsvis så ska han lära sig så småningom att man inte dyker i vattenskålen, precis som dom andra 6 har gjort.
Trollet
Jag har en liten vatten flaska på insidan buren… funkar fint bortsett ifrån att det blir lite blött, men det är det värt (e jue bara att byta tidningspapper)

#12 Therese: Dom är toppen, dom står så stadigt att ibland när Malolo förskt flytta på dom har det slutat med att hon har haft rumpan i vattenskålen.
Åsa: Tror inte att droppandet beror på att kulan rör sig när bilen rullar, för jag har testat med att ha flaskan i buren på golvet hemma och det blir lika blött då.
Jag brukar ha vatten i en skål med lock och så tar jag ut Malolo med gämna mellanrum då hon är vaken och har henne att dricka. Det funkar bra. Brukar ta ut hene så ofta att hon inte ens driker alla gånger, för att vara säker på att hon inte är törstig. För det mesta så sover dom ju under resor och dricker bara när dom är vakna.

Jo jag tror att det beror på att kulan rör sig. Men det innebär ju i alla fall att det blir blött i transporten. hihi
Audiatur et altera pars
Just nu har vi vattenflaska i buren. men det är för att buren bara har en plan. Har tänkt att jag i framtiden ska göra ett extra plan och då kommer jag kunna få plats med både och.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.