Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 225 ggr
NoraDede
0

kanske djurpansionat=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej på er alla.

vill bara skriva av min fina glädje lite här.

imorgon börjar min stora resa genom livet mot att öppnat eget företag=)

jag har drömt sedan jag var liten att få ha ett eget djur hem. jag vill ha ett djurpansionat där man kan lämna in olika djur när man åker på semester men vill även ta emot hitte djur och omplacera dom till nya familjer=) och imorgon börjar mina små studier mot detta jag ska läsa företagsekonomi och börja planera lite i stora drag och sen gå igenom vad som kan vara genomförbart med mera.

och i detta djur pansionat vill jag sedan ha iller uppfödning=) där jag tar en kull per år=) men det är ju något som blir efter man haft pansionatet ett par år=)

så jag kommer ge allt vad jag kan för att lyckas förverkliga min dröm. kanske finns det någon här som har ideer på hur hund och katt huset kan se ut eller liknande snälla skriv och berätta och länka bilder med mera. är super glad ikväll=)

puss och kram på er alla =P

Xannadu
0

Vad roligt

NoraDede
0

japp men det är ju det grövsta jobbet att planera byggnad med mera, sen kommer ju det roliga att inreda allt och alla tips e ju välkommna=)

Norrskenets
0

Va kul för dig!=) har tyvärr inga ideer för tillfället

NoraDede
0

#3 nej men om du kommer på är det bara skriva

NoraDede
0

*putt*

Marina
0

Vad kul, jag läser me företagseko´nomi nu, ska också starta eget. För mig ingår den kursen i programmet Landsbyggdsentrepenör, som jag läser i Alnarp, Skåne. Utbildningen är 3 år, det är verkligen jättespännande :) Vilken bok har ni i er kurs?

NoraDede
0

#6  ja jag har ju sj skrivigt in mig på en något som heter ångströms här i ånge där man får hjälp att söka jobb med mera, tyvärr har jag troligtvis bara på mig att plugga tills sista november så här ska super pluggas medans jag kan. jag vet ej vad kurs boken heter då jag får reda på det kl15 idag när jag ska träffa henne. åh jag kul vad ska du starta?

Marina
0

Jag och min sambo täknte starta en djuraffär med exotiska djur :) Ingen sån vanlig med hamstrar i för små burar o sv utan riktigt fina burar med reptiler, ekorrar, m.m.

NoraDede
0

å fasen vad att tex kunna gå och skaffa sig en ekorre och ha i sele=) ha den precis som en iller tex. har ni funderat på alla olika djur och sånt ni ska ha då och inredning?

Norrskenets
0

#8 va tufft, vart kommer den djurafären finnas, eller har ni inte kommit så långt? skulle va kul att se den djuraffären iaf=)

NoraDede
0

ja precis som iller_tjejen säger så skulle de vara kul att se den men ni får ju lägga ut bilder här när ni börjar göra iordning den=) sj vill jag ju som sagt få igång själva pansionatet sen vill jag även ha så att man kan köpa lite foder när man hämtar djuren igen om man vill det. jag tror det skulle gå bra här för denna by som jag bor i kan du köpa foder på bara ica affären och där har dom något koppel till hund och katt oxå sen finns det inte så mycket mer=)

Sara
0

Vilken trevlig idé!

Pensionat och djurbutik, kanske även sälja över postorder för att få ordning på ekonomin.

Kul!

Sara

NoraDede
0

#12 ja webb butik är det sista jag tänker utföra=) vill ju lixom få någerlunda koll på allt först men jag har mailat lite frågor till amhs iller torg och fråga lite frågor om att starta eget inom iller fronten när det gäller foder med mera. och även om jag kanske får sälja lite saker åt dom i min lilla butik=)

[jenkass]
0

vad kul nora_dede! lycka till! jag har själv planer på att starta djurdagis av något slag i framtiden. behöver dock inte plugga företagsekonomi då jag gjorde det på gymnasiet :)

NoraDede
0

#14 ja du har ju du tur då sj ska jag försöka plugga ihop en massa saker innan den sista november, för sen får jag betala för kurserna, lika bra att passa på medans det är gratis=)

NoraDede
0

*putt*

Marina
0

Vår affär kommer finnas i Karlskrona.

Gällande att sälja illersaker så tror jag du kommer betydligt billigare undan genom att vända dig direkt till en leverantör. AHMS tar ju in och säljer dyrare i sin tur så hon måste ju me tjäna på det. Du tjänar mest som du tar in till inköpspris från USa eller liknande, finns ju säkert flera olika tillverkare.

NoraDede
0

ok ja det är ju kanske sant, men dom kanske vill dela med sig av lite tips iaf=) det skulle ju lixom inte skada=)

skrollan
0

vad kul vilken härligt fröm!

NoraDede
0

#19 ja och jag hoppas verkligen att kunna göra den sann=)