Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 807 ggr
Robinsnel
0

Milton försvunnen!

Ja.. Så om ni hör nåt om en hittad iller i Katrineholm är jag tacksam om ni ringer mig på 0735-215770. Känns som en omöjlighet att han är utomhus, men det kan ju inte uteslutas… Har gått skallgång med pipis en timme i natt o en timme i morse, och en sväng nu, men ingen lycka.. Ska montera isär ett kök i eftermiddag. Han har varit försvunnen sen igår kväll, sista platsen han var på var elins kök… Vi håller tummarna.

elinn
0

Här håller vi oxå alla tummar och tassar för att Milton hittar hem.

HannaM
0
Norrskenets
0

Håller tummar och tassar här hemma för er att ni ska hitta Milton

Faxlin
0

Ohh, men Milton grabben då. Här hemma håller vi tummar och tassar för att han kommer fram.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

håller tummarna hårt här hemma!

Nettan
0

åh vad hemskt. Hoppas gubben sitter och häckar under köket när ni monterar ner det. Stackars liten.

NoraDede
0

håller allt som går att hålla för att han ska komma hem

Robinsnel
0

Nu ska jag ner o hämta honom på polisstationen. Jag vet inte mer nu än att han vart och dödat kaniner i natt.. Vi hittade lite av hans päls på det fönster som stod öppet.. Han har alltså klättrat bakom elementet och tagit sig ut den vägen.. uppdatering kommer sen. shit undrar hur de fångat in honom… och hur många hål de fick i händerna…

Faxlin
0

Skönt att han kommit tillrätta. Berätta mer sedan, tänker på de stackars kaninerna jag.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#8 va skönt att dom fick tag i honom, du kan vell berätta efter du hämtat hem honom hur det gick?=) skönt som sagt att han hitta hem tillslut=)

skrollan
0

okej, vad skönt för er ! Stackars kaninerna, någon grannes kanske. Hur fick dom tag i dig som ägare då?

Det med kaniner är läskigt, när vi går våran runda med pälsarna så finns det ett ställe där det sitter kaniner ute på gräsmatten brevid en lekpark i bur, och skrollan blir som galen. en gång sprang hon lös och hon höll på att skrämma livet ur dom innan vi fick tag på henne. läskigt.

NoraDede
0

hur gick det ?

Thyne
0

Oj Hjällp, först läste jag att det var ett gäng kaniner som haft ihjäl honom! Det skulle se lite lustigt ut.

Skönt att han har kommit tillrätta. Berätta gärna mer om hur han mår etc.

kitty
0

oj vad rädd jag blev när jag läste inläggeet…men härligt att han har dykt upp, hoppas ingen anmäler er nu med tanke  på kaninerna.. han lär itne vara så hungrig när han kommer hem ( förlåt skämtet)

bnoffan
0

Robin har fortfarande inte hunnit få sitt internet. Milton hade blivit inlämnad på polisstaationen. Robin hade fått nummer men fick inget svar så han lämnade mobilsvar, men har så vitt jag vet inte hört någonting från kvinnan.

Milton hade konstigt nog låtit sig hanteras utan att bita poliserna så han hade fått kattmat och vatten i väntan på att de fick tag på ägaren.

Madde
0

Vad skönt att han är hittad i alla fall. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Robinsnel
0

nu är jag på jobbet :)

Jo han hade gått ett kvarter ungefär och hittat ett fint hus, med två kaniner i.. När kvinnan skulle kolla till dem på förmiddagen var han där och ville inte bli bortschasad, så de ringde polisen… Jag ringde polisen och skulle anmäla honom försvunnen, men då hade de ju honom redan på stationen. Jag har pratat med kvinnan och det är ju fruktansvärt det som hänt, men ändå går det inte att göra ogjort. Det var ju en olycka och det är ju djurens instinkt. Hon tyckte inte vi behövde göra något, hon var mest glad för att jag hörde av mig o vi kunde prata ut lite. Jag gav henne dock en slant som de iaf inte tackade nej till…

Milton mår bra, efter en rejäl vilostund på ca 24 timmar orkade han ha ett riktigt bus-race igår..

Saaba
0

Vilken buse! Philip går här och är imponerad.. Vilken tur att det slutade bra!

Faxlin
0

#17: Skönt det löste sig med kanin ägaren med.
Klart det är deras instinkt, tyvärr kan inte alla förstå det. Lika lite som de förstår varför vargen tar ett tam djur ibland.

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

Ja det är riktigt skönt att det är över..

#18 kan man komma förbi med er pipis i em?

Saaba
0

#20 Appselut. Närsomhelst.

Sarah
0

Puh… skönt att han är välbehållen. Alltid lika läskigt när de rymmer.

skrollan
0

puh, skönt :)