Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 657 ggr
sarae
0

få stopp på bajsandet

har suttit å funderat på olika knep för att få mina illrar att sluta bajsa å pinka ner mitt golv…har t.om gjort en lista. vad tror ni?

• tikskydd
  • pampers up & go
  • tejpa fast illrarna i bajslådan
  • beställa hem ett flak med sand och skyffla ut i hela lägenheten, då missar de iaf inte lådan
  • skaffa fler lådor (har 9)
  • strö foder över hela golvet
  • stomi påse + kateter
  • helkakla lägenheten, och skaffa en brunn samt högtryckstvätt
  • tillkalla anticimex, och hävda att det måste finnas en död råtta/ nånstans i väggarna/golvet, därför luktar det. tillkalla dem några veckor senare å skylla på samma råtta/mus. upprepa vid behov
  • sluta ge dem mat å vatten…då måste de ju sluta bajsa å kissa?
Soffi
0

Jag röstar för pampers up & go. Det funkar ju på bajsande barn..? :)

sarae
0

#1 e oxå inne på det….men vad händer om man klipper hål för svansen? läcker det ut då?

å hur ofta måste man byta…mina skiter nog minst en gång 1 timmen…det blir mycket blöjor det…eller ska man byta en gång på dygn då eller?

Soffi
0

Klipp ett hål för svansen, men tejpa sedan runt svansen och hålet i blöjan för att täppa till eventuella glipor.

Byt var tredje timme, eller när blöjan börjar lukta och illern börjar bli irriterad. Eller låt dom hållas i samma blöja så lär dom sig att det är trevligare med låda.. Flört

sarae
0

#3 åååh det var ett bra förslag! 4 borde ju få plats i en barn blöja?

Theres
0

men jag hittade en sida med tikskydd för illrar… det borde väl funka på hanarna åxå? xD

golf.ifokus.se

Robinsnel
0

tsss.. stomipåse + KAD låter ju helfestligt.. Vem ska sätta dit det?

Silvers
0

Det här med helkaklat, brunn och högtryckstvätt vore något, väldigt praktiskt och lättsamt.. :D

smurfb
0

Jag röstar på att inreda hela lägenheten som en stor bajslåda med sand över hela golvet.. om du dessutom skaffar en stark lampa och en solstol blir det precis som vara på solsemester!

Linus-K
0

skaffa korkar till dem! :)

Ceciliaolucifer
0

Hoho! :)

När jag hade som mest problem med mina dvs när jag hade 13 lådor på 33 kv så kom jag på ideen med nattvaka!!!

Jag tog bort alla lådor utom 2st. Satt dem i olika delar av lägenheten MEN dem ska vara väl synliga för dig.  Är lägenheten för stor så avgränsa ordentligt!!!!

Sen sitter du uppe hela natten och korrigerar dem. Skriv ett schema i värsta fall vem som gjorde vad sist så du vet vem du ska jaga om fler vaknar ;)

sarae
0

#9 kanon tips1 skall genast prova

#10 där sa du nått! skit bra! vem behöver liksom nattsömn?

Linus-K
0

jag har bara en låda på 36kvm, och med 4 illrar funkar det "Ok" med tanke på att ingen av de tre nya var särskillt pott-tränad. lite skit under sängen har ajg fått men de börjar redan fatta vart man skall gå, så det som hamnar utanför lådan brukar ligga precis bredvid den.

jag har nog mest tur med mina just nu ;)

sarae
0

#12 jisses! här har vi 9st på 45 kvm…å ingen använder dem ändå

Marina
0

vad har du för lådor? vad har du i lådorna? kanske det är så att de inte gillar lådorna eller innehållet.

sarae
0

#14 har provat allt..trust med ;) spelar ingen roll om jag hade haft guld i dem ;)

Linus-K
0

testat Lidls kattsand? den funkar kalas!

Theres
0

Mina vill bajsa på Husse :D

golf.ifokus.se

Strumpan
0

Tar du det sista förslaget så sparar du pengar ;)

Mvh Jenny

Theres
0

Men detta borde ju funka Fundersam

golf.ifokus.se

Faxlin
0

En kork i baken då? Funkar inte det?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tesan
0

Själv é ja öppen för alla alternativ…

Hi,hi…

Molla
0

Jag kankse kan hjälpa er med kateter-sättning!! Håller på att läsa till syrra och jag behöver träna!!! =)

Stomi blir svårare… Men jag kan läsa på och prova och se om jag kan…

*flinar*

skrollan
0

mycket bra lista :D

HannaM
0

du har inte funderat på attköra in superlim i rumpan på dom? eller tejpa fast en plastmugg som dom bajsar i??