Två illergrabbar omplaceras.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då det inte riktigt funkade där dom var nu då hon inte tänkt igenom allt ordentligt så ska grabbarna hitta nytt hem.
Det är två killar födda 2013. En albino och en tomte viltfärgad.
Hillbiörn's Tangolinos Rhodesian ''Roddan''
Albino grabb som charmar alla i sin väg. Helt okomplicerad att hantera och älskar att gosa. Dock är bar hud så som armveck och sånt lite väl mysigt och kan nypas lite men har aldrig bitit mig i händerna och gångerna han nafsat någonstans går att räkna på en hand. Roddan kommer från en uppfödare i Skövde och både jag och hon ser gärna att man kommer med upp och träffar henne någon gång så hon vet vart hennes valp hamnar. Valpträff 31 Maj i skövde.
Går 98% på lådan hemma men sett att han slarvat lite när han kommer till ett nytt ställe efter ett tag så jätte mkt beröm när han går på lådan för det gör han i början.
Alfred
Tomte grabb som vet vad han vill. Han visar tydligt när något är fel och man får ta et långsamt med honom. Han är absolut inte elak på något sett utan tvärt om. Så himla mysig om han ser dig värdig, vilket släpper väldigt lätt. Samma här så är bar hud rätt mysigt men det är ju inte allt för ovanligt med iller.
Alfred kommer från Skåne hos en privatperson och fick inte en så himla bra start egentligen vilket speglar igenom men inget som skulle ställa till det.
Är även han 99% på lådan och verkar ha skött sig bra hos henne som skulle haft dom egentligen.
**Med dom kommer massa leksaker, en puff, lite filtar, transportbur, En nästan helt oöppnad mat (Blir ju mindre ju mer tiden går), 4-5 lådor.
**
Dom ska även tillbaka till mig om omplacering planeras senare eller hålla mig inblandad. Men första kontakt om dom omplaneras ska tas med mig.
Vid intresse skriv här, skicka pm eller mejl Linnea.heelander@gmail.com
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Finns någon av iller pojkarna kvar?=) Så söta, kastrerade?
Båda två finns kvar :)
Dom har fått chip så det ska troligen hålla iaf 1 och ett halvt år till.
Hur gamla är dom?
Kastrerade?
Får man fråga vart du bor? Skåne som jag?
Dom letar efter ett nytt hem/fodervärd ännu?
Jag är väldigt intresserad, på tiden att jag skaffar mig en iller nu.
Är illervan sedan innan.
Är dom ok med katt och barn?
Har en kastrerad hankatt som är världens snällaste även mot fåglar.
Riktig kelgris!
Sen en snart 7 årig dotter som med är illervan och älskar dom precis som jag!
Hon är väldigt försiktig och mån om djur.
Står lite mer om mig på min profil.
Är dom försäkrade i något bolag?
Ska kolla om länsförsäkringar som jag har även har försäkring för iller :)
Ålder står i inlägget..
Kastrerad svarade jag på över detta?
Jag bor i Göteborg, Då jag la ut annonsen idag så ja, dom letar nytt hem :)
Dom har aldrig träffat barn eller katter, Roddan tror jag absolut att han skulle funka med både katter och barn. Alfred är lite tuffare så han kan nafsa ibland.
Dessa Omplaceras tillsammans då dom är som helan och halvan.
Det är enbart Agria som försäkrar iller.
Jo, kollade upp det nyss på Länsförsäkringarnas hemsida som skickade en vidare till agria.
Ahh såg det nu förlåt..
Ok synd skulle bara kunna ta imot en :(
Puff
Åh, hade gärna tagit dem men det går nog inte förrns i slutet av juli. Och så behöver ju Tyson hitta ett bra hem först.
Men de ser ju mysiga ut😍
Åh. Kanske kan höra med en tjej om hon kan ha dom på foder tills dess?
För hon vet inte om hon kan ta dom helt. :/
Jag måste prata med min sambo om det, nån dag när han inte bara somnar på soffan när han kommer hem. Jag hör av mig så fort jag kan ^_^
hej jag tar dom gärna!!!.. bor i halland falkenberg, ägt iller förut och flyttar nu till hus så vill skaffa mig nya gosebjörnar :) skriv gärna antingen pm här eller mejl på porche91@hotmail.com
snabbast går det i mejlen
Jag skulle kunna vara intresserad…måste prata lite med mamma först😃. Hur gamla var det dem va? Eller stod det… asch 🙂
Ännu en gång föll vi för folk som inte visste vad dom gav sig in på så dessa två är fortfarande för omplacering..
Dom kan inte stanna för att min 1,5 åring blivit livrädd för dom efter 2 bett i tårna hon vågar inte längre gå på golvet i huset själv utan att skrika stampa och kastar saker på dom. Det är varken rättvist för min dotter eller killarna. Sen har min sambo blivit livrädd att något ska hända vår minsta son på 4 månader då roddan inte kan låta bli barnvagnen och klättrar upp hela tiden. Sambon är mest rädd för att han ska bita sonen och det blev han efter att han och roddan gosade i soffan och sen slutade det med att han bet sambon i näsan och i ögat. Min bror fick ta bort honom då han höll fast. min sambo är inte van vid att bli biten då han bara haft djur under vårt förhållande. Jag har sagt till sambon att det går att träna bort att roddan klättrar upp i vagnen men han vill inte chansa så jag måste lyssna på min familj också. Vår son är inte heller som alla andra bebisar. Han är 3 månader för tidigt född och var 45% tillväxthämmad så vägde bara 810gram och har mindre bra lungor så även om roddan inte biter honom så räcker det med att svansen ligger över mun eller näsa så slutar han andas. Det är anledningen och det tycker jag ska komma fram också. Jag är villig att jobba ned dom och träna. Men sambon är inte det.

#17 vad tråkigt med det du berättar om dina barn. Dom ska ju inte behöva vara rädda för att gå på golvet och den lille med dåliga lungor =( Förstår ditt beslut och bäst för alla parter. Ni kanske få vänta med iller tills båda barnen kan hantera dom.
#17 man ska ALDRIG chansa med barn och djur. Jag har illrar och en dotter på snart 2 år och en bebis på väg. Mina illrar har aldrig fått chansen att ens nypa henne. Varje möte är ordentligt övervakat och de får aldrig vara lösa utan total uppsikt med henne. Den ena illern är jättesnäll men kan bitas i fötter- då är det skor på som gäller för barnet. Jag skulle ALDRIG låta en bebis sova i vagn där en iller kan ta sig upp. Man måste säkra för att inte olyckor ska hända. Man kan aldrig gardera sig till 100%, men finns det en möjlighet för iller och barn att träffas obevakat när de är så små då har man inte säkrat tillräckligt bra anser jag. När vi fick hem 2 nya illrar visste jag inte vad dessa var kapabla till gällande klättring/hoppa osv så de sov i illerrummet med en avspärrning för dörren och vi sov i sovrummet med en avspärrning där _ifall_ de skulle ta sig över den första- allt för att de inte skulle komma åt vår dotter då olyckor händer så lätt. I er situation skulle jag aldrig tagit hem några illrar, det låter verkligen inte optimalt. Hoppas er lille son växer och frodas och blir en stark och frisk pojk! :) Lycka till med familjen och njut av lugn och ro istället för stress över djur ni inte litar på :) EDIT: jag tycker din sambo har tagit helt rätt beslut!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Får man fråga varför de skall omplaceras? Ni är uppenbarligen väldigt måna om var och hos vem de hamnar.
Min kille är allergisk och vill inte ha dom.. :/
Grabbarna har troligen hittat ett hem nu :)
Jag håller en tumme stenhårt för att illrarna äntligen hamnar på rätt ställe.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Hejsan, Jag är väldigt intresserad :) Min pojkvän skrev ett mail till din blocket annons tidigare idag men inte fått nått svar än :)
Hör gärna av dej när du ser detta :) OBS, Uppväxt med illrar så iller vana har man sen tidigare.. MVH Malin.
#24 som du ser i inlägg #22 så har dom troligen hittat ett nytt hem redan.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Håller tummarna för att det gått/går vägen! Ska jag låsa tråden?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Nep, Tyvärr inte. Hon blev jätte sjuk pga allergi. :/
Vem var din pojkvän?
Försökt svara på alla men kan ju ha missat :)

Men nej inte ett hem till =(
Hur mycket otur ska dessa grabbar ha? Önskar så att jag kunde öppna mitt hem för båda men med 18 illrar sammanlagt så blir det för mycket för mig :-((
Men åh pluttarna då :( Dom som verkar så oerhört mysiga! Hade inte jag haft en sambo "ivägen" hade jag ställt upp direkt! Hoppas dom hittar sitt forever home snart
//Belinda aka Zandrama
Älskar förövrigt bilden i inlägg #3 Jag fick ju också en bild från annan vinkel ;)
//Belinda aka Zandrama
Dessa grabbar måste få ett hem nu då jag verkligen inte kan ha kvar dom!

men det troliga hemmet kunde inte?
Nep, Dom tyckte inte dom hade tid så han smsa i morse och ville inte komma och hälsa på dom längre
Vad jobbigt…

#34 men det var ju bra än att doms kulle ha flyttat och återkommit ännu en gång
.
Vi har skrivit till dej men inte fått nått svar på sms, vi är fortfarande väldigt intresserade jag och min pojkvän :)
#38 Jag lägger en blänkare på Fb till P4go…..
Finns illerkillarna kvar?
Nej :)
Admin kan låsa denna tråden äntligen :)
#38: Har skickat ett Pm till dig Bodinsson94.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag låser tråden. Mvh Madde //medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.