Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 108 ggr
elinn
0

O.T. När varda´n känns grå...

Nu börjar vi gå mot hösten och även om alla fina färger kommer fram på träden så kan det grå och trista vädret tillsammans med kylan göra att man tappar både lust och ork till att göra något.

Vad gör ni för att "piffa upp" er vardag när allt känns grått och trist?

Jag brukar för det mesta hålla mig inomhus när det är allt för regnigt ute, tycker inte om att bli blöt. Tänder kanske ljus, sätter på lite bra musik, ett glas vin och kryper ner i ett varmt bad om jag är frysen. Eller så lägger jag mig under en filt på soffan med en bok och bara njuter. Te är en stor passion och jag "samlar" gärna på alla smaker som finns hehe =) Med hösten ökar oxå tedrickandet och jag unnar mig titt som tätt att smita in på teaffären här i Gävle för att se vad som finns att sörpla i sig. Annars så piggar ju alltid ett nytt klädesplagg upp =)

Sen har jag ju mina fyra pälsar som alltid piffar upp min vardag med skratt och bus. Dom behöver inte ens göra något speciellt för att jag ska känna att jag lever ett alldeles utmärkt liv =)

Så låt höra nu vadgör ni för att sätta lite guldkant på tillvaron?

Fluffpuff365
0

Jag deppar ibland för att det är skönt med lite gråt. Annars blir det att sitta i soffan med mamma och lyssna på när hon berättar om hennes liv. Filmer är det bästa som finns tillsammans med cola. Böcker är kul, även om man läst dem hundra gånger. Bara ta det lugnt. Tyvärr är hösten/vintern lång så det blir mycket lungt :P

Faxlin
0

Låter som underbara sätt att sätta guldkant på tillvaron.
Själv har jag svårt att hitta något sådant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Men Åsa, du har ju karl, barn, illrar och andra djur. Det måste finnas Något/någon som kan få dig att må bra varje dag, eller??

För att må bra så behövs absolut inte några materiella ting. För vissa kanske det till och med räcker att någon säger hej för att dom ska känna sig välmående…

Faxlin
0

#3: Japp jag vet att jag har allt det där. Men ibland så är hösten och vintern bara så beklämmande. Hatar regn och snö.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Man får ogilla hösten och vintern men det är därför det är så viktigt att hitta sina egna små knep för att finna harmoni och ändå på något känna att man har det bra.

sarae
0

bara jag som faktikst gillar höstmörkret? så mysigt…man behöver inte ens hitta på ursäkter för att bara vara hemma å mysa ;)

#2 men jag e väl iaf en liten liten ytte pytte smal hårstråsfin mini lite guldkant i din tillvaro med mina hysteriska telefon samtal?

Nettan
0

Jag hatar hösten, finns inget roligt med hösten alls. Jag hatar årets höst mer än någonsin tidigare. Finns just inget ljus i den här skiten !! 

Jag vill lägga mig under täcket och vakna till våren.

HannaM
0

Hösten är en favorit… Promenader i höst regn med gummistövlar och regnjacka är mysigt.. men mysigt att komma in och krypa ihop i soffan och dricka te…

Dock sträcker sig min lycka just nu till den man får av piller från doktorn

Xannadu
0

Även om allt det där kan det vara svårt att hitta guldkanten i tillvaron.

Jag vet exakt hur det är att inte hitta den, att man är konstant ute o famlar i mörker.

Det jag försker göra till min guldkant är att det kommer en ny dag o den kanske är bättre än i dag.

HannaM
0

Famlar i mörkret balanserandes på en sytråd högt över marken..

TrooP
0

Måste påstå att jag älskar vintern… och lite hösten osså… finns det några mysigare årstider!?!?!?!? man sätter på en STOR kopp te… köper sig några goda ostar…. jag och fästmön brukar släpa in en madrass framför tv:n och bara titta på film en hel dag medelst massor av mys!!!

AlbaStiffler
0

Sorgligast med hösten är när fågelstrecken drar över huset. Då är det så definitivt att naturen drar sin sista suck, att tom fåglarna flyr sverige…

Men, annars är det inte bara jag som är vinterdeppig, Stiffler är värre. Han brukade ju älska att gå på låååååååångpromenad för bara några veckor sen när det var så fint väder. Senaste veckan när det vart kallt så ligger han och sover hela dagarna, man ser knappt röken av honom. Igår tyckte jag han borde gå ut, satte på honom selen och släpade ut honom. Han darrade som ett asplöv så fort han kände "kylan", igår var det ju faktiskt rätt fint väder… hmmm… Vad gör han? Jo han kryper in i ett klädesplagg som låg slängt utanfrö dörren på trappen. Där ligger han och skakar, medans matte hämtar posten, och slänger sopor. Sen ville han gå in igen?!?!? Trist…

anetka
0

Det jag ogillar med hösten är regnet, det förstör allt! Men håller det upp så tycker jag om hösten. Att det är kyligt och mörkt är inte så farligt, mest mysigt.. Gillar att "packa in" mig i mössa o halsduk o ta en promenad.

kitty
0

jag tillhör den skaran som aldrig har höstdepp.. älskar när det blir mörkt och filmhelger är ok.. mycket mys och närhet..sedan försvinner ala kryp, man svettas inte och det luktar underbart när det är höst eller vinter..

föredrar vinter/höst framför sommaren..

skrollan
0

jag hatar verkligen hösten, kan inte förstå min mamma som tycker alla löven har så fina färger på hösten! Det är bara mörkare när man ska till skolan och när man kommer hem.