Storlek på sele?
Jag undrar ungefär hur stor omkrets en sele behöver vara på en illervalp för att den ej skall kunna ta sig ut? Vad använder ni för selar och var kan man köpa dem?

https://www.facebook.com/Hastenslov?fref=ts Här beställer jag mina selar. Billiga, snygga och super bra. du mäter din iller och kan bestämma själv färger och eventuella bling bling =)
Det låter bra och kanske något jag kommer göra när illern är fullvuxen :) Det känns dock lite onödigt med en växande valp. Finns det selar som passar både valpar och vuxna?

#2 Hur gammal är valpen nu? Hon kan göra i olika storlekar. minsta kan hon ju sy så den passar nu sedan ställer man ut den allt eftersom illern växer.
Ja, jag såg inte på bilderna att de var justerbara men det ser jag nu :) Hon är åtta veckor nu men hon kommer vara ca 12 när jag kan ta hem henne så jag får väl mäta henne då eller fråga uppfödaren om mått.

#4 Mät henne när du får hem henne första tiden klarar hon sig utan sele. eller så kollar du med uppfödaren då jag vet många uppfödare som skickar med selar =)