Ännu mer förbannad
nu har vi fått lägenheten men inte flyttat in än.. och pratat om kasper.. han vill inte ha honom där. å han vill inte ens testa.. han sejer att han inte vill ha ngt djur överhuvudtaget och att han inte kommer få en lugn stund utan de bara kommer vara "nej kasper" eller typ att man måste hålla koll på honom hela tiden.. jag har sagt till honom att jag flyttar inte ihop med honom om inte kasper får flytta med… jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag vill verkligen flytta ihop med honom.. känner mej så otroligt splittrad utan kasper så hade ja sjunkit ner ännu mer i mina deprissioner som ja redan har.. känns otroligt jobbigt och ja gråter hela tiden så fort ja tänker på det.. blir så förbannad han skyller på att han e alergisk mot (katt) men han har aldrig reagerat på kasper å han sejer att de kommer bli värre om ja tar me min iller….. 
jag förstår ditt dilemma.. jag vet itne vad jag hade valt, faktiskt.. jag skulle inte vilja leva utan min pojkvän men inte heller utan illrarna.. svårt val..lutar det åt något speciellt håll?
Är det er gemensamma lägenhet?

Älskar han dig som kommer han gå med på att ta med illern när du säger att du vägrar flytta in med honom…
golf.ifokus.se

han byter från en etta till tvåa så de blir ju han som ostår på den men vi skulle flytta ihop.. vet inte va ja ska göra för ja kan inte lämna ifrån mej min bebis men ja vill ju verkligen bo me killen…
har du förklarat hur mycket din grabb betyder för dig? Och hur dåligt psykiskt du skulle må utan honom? Om han fortfarande vägrar efter att veta det så tycker jag han verkar ganska känslokall..

han sejer att han vet va kasper betyder för mej men han vill inte han honom i läfenheten för de kommer lukta.. å en massa annat skit….. ja e bara arg å lessen…
#5 Känslokall, minst sagt!
Som Thessan säger, älskar han dig och vill bo med dig får han väl helt enkelt inse att han flyttar ihop med dig OCH ditt djur!
Se till att han inte kan använda argumentet att du skulle älska illern mer än honom bara…
Jag skulle skulle välja illern om min kille tvingade mig att välja. Det är fel inte bara mot dig utan också illern att sära på er. Att han inte ens kan försöka leva med att din iller där skulle jag känna tydde på att han verkar så säker på att du skulle välja honnom över illern att han utan oro kan tvinga dig att göra ett val du sedan skulle ångra. Jag skulle inte klara det. Och jag skulle nog tänka över att vara tillsammans med en kille som inte var villig att offra ett uns med bekvämlighet för mitt psykiska välbefinnande och min lycka…
Men sen e jag en grinig hagga som absolut hatar att ta order ellar att tvingas till saker som jag inte vill utan rimliga och goda skäl…. 
Ta inte illa upp jag är säker på att han är mycke trevligare när det är andra ämnen utanför djur. :)

ja vet att ja skulle ångra mej direkt… ja känner att ska ja liksom gå å vänta i många många år på att kasper ska få leva hela sitt liv me mej å ja få va glad eller att flytta ihop me killen å va olycklig utan min bebis… faaaaan… hatar de här…
han behöver nog få klart för sig hur orättvist det är att be dig om att göra dig av med kasper. men det är svårt när det inte verkar som att han är intresserad av djur det minsta. han måste ju kunna respektera att du har ett djurintresse.
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att leva ett helt liv utan djur.

Jag skulle ALDRIG lämna ifrån mig mitt djur på dessa villkor. Helt ärligt, skulle min karl sagt så innan jag flyttade in hos han, då hade jag vänt på klacken. Aldrig.

Jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin skulle göra mig av med något av mina djur för att min sambo sa åt mig att göra det. Den enda anledningen jag skulle kunna ta är att han blivit allergisk. Annars får han faktiskt ta mig med djuren om han älskar mig.
För de är ju en del av mig och min personlighet, en del av den person som han säger att han älskar liksom. Så jag hade aldrig gjort det.
Och detta även fast min sambo är far till mina fyra barn. Skulle inte ta en sådan sak. Dock vet jag att han inte skulle sätta det på mig heller visserligen. Men det är nog skillnad när man bott i hop ett tag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Om jag skulle vara i din situation så skulle jag välja illern för om förhållandet skulle spricka så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv för att jag övergett en (illern) som ärligt älskat mig till sista ögonblicket tillsammans.
Men jag ser det som att det finns många killar i världen, men vara en iller som är Min ;)
jobbigt om du skulle lämna bort illern å så gör killen slut senare å så står du där utan kille å utan iller.

Jag tycker nog att man ska se varningstecknen i det här. Om han redan nu försöker tvinga dig att överge något du verkligen älskar..hur blir han sen?
Jag kanske är överdrivet orolig men jag tycker nog att man ska hålla tentaklerna ute och tänka efter ordentligt.
Om du blir gravid och han inte vill ha barnet, kommer han då tvinga dig till samma beslut?
När du hittar ett jobb som han inte gillar? Vänner han inte accepterar?
Älskar man en människa så ska man låta den vara sitt riktiga jag och inte göra om den till vad man vill ha. Du är du för att du har just en iller som du älskar och som ger dig mycket du behöver. Allt detta borde han ta till sig och tänka över.
Jag hoppas att det löser sig utan att du behöver välja mellan dessa val.

håller med de felsta här inne! skulle aldrig göra mig av med ett djur för att min pojkvän inte vill ha det… illern kom innan ni beslöt att flytta ihop så den stannar- iaf enligt min mening!

Det gäller att va hård och ge honom ett ultimatum .Antingen båda två eller ingen.Säg att du kan flytta hem till mamma .Du söker egen lägenhet .Osv.Ett problem kan ju vara att du är ekonomiskt beroende av honom.Han jobbar ,du gör ingenting,hans bil ,hans bankkort,hansgolfbag,hans möbler,hans segelbåt,hans vänner.mm.
Jag tycker inte hans beteende tyder på att han bryr sig om dig.Du är antagligen bara en trevlig sängvärmare för honom. När man är ung så finns det hur många ersättare som helst .
Ge dig inte.
kan ni inte vara särbos? Man kan ju faktiskt ha ett bra förhållande ändå.
Min pojkvän är emot djur i hus/lägenhet över huvutaget men det är inte värre än att vi är säbos. han vet ju hur mkt mina djur betyder och han har aldrig försökt få mig att sälja dem, snarare tvärt om stöttar mig och hjälper mej skaffa fler ;-) Vist är det lite trist att inte kunna bo ihop men ehy det är mitt liv också som jag vill ro över och där ingår djur och de e killen jag älskar så varför inte kompromissa? Man kan ju ändå träffas varje dag om man så vill…

Håller med Nettan. Supervarning på den grabben!!!!
Acceptera aldrig att en man vill plocka isär dig och ta bort de delar av dig som inte passar honom.
Du är en helhet, en person med egna åsikter, egna vänner och egna intressen. Jag vet att det är svårt att vara ung, osäker och förälskad, men integriteten är viktigare än alla pojkar i världen.
Alla förtryckare är såååå snälla och goa i början, men det är bara ett spel för att kunna kontrollera dig.
Försök se lite objektivt på den här mannen. Vad blir hans nästa steg. Om han redan nu kan pressa dig till att lämna bort den enda som får dig att må bra och som säkert är din trygghet i ett svårt läge, vad ska han tvinga dig till härnäst för att visa sin makt över dig?
För det är makt det handlar om för dessa grabbar. Sätt ner foten och bestäm dig för att du är värd att älskas precis som du är, med eller utan iller. Troligen blir du dubbelt så intressant när du inte går att manipulera.
Stå på dig kvinna!!!!
Lycka till
Dra ut på de hela lite så han får svettas, säg att du funderar på att flytta själv. visa hur mycket han betyder för dig och att du menar allvar. Låt inte han vinna! Har han en hobby har du rätt att ha en!
och om han nu vill ta bort de käraste du har, vad är han då för kille att ha?
LYCKA TILL!

Som jag sa förut, vill han ha dig så får han illern på köpet..inget snack om saken. Och om han inte ger sig så säg att du inte har nån lust att flytta ihop med honom. Låter juh inge kul att han inte vill ha djur överhuvudtaget, så då verkar det som att han inte är nån djurmänniska…så om ja va du så skulle jag nog inte kunna va ihop med han, för mej är djur mitt allt!*håller tummar och tassar för dig gumman*kramar*
Har inte han något som han tycker om mycket? Bil,dator eller något? Dra en liknelse och säg att om inte kasper får följa med får inte du ha din bil/dator för den låter för mycket^^.

Tack för stödet allihopa.. kommer att behålla kasper i vilket fall som helst… kan han inte acceptera kasper så kan han inte acceptera mej… Tack igen!!

Låt inte valet bli ditt, flytta ihop eller illern. Lämna över valet till honom, flytta ihop med dig OCH illern, eller inte flytta ihop alls.
Det är inte du som är the bad guy här, utan det är han som beter sig illa. Klart han måste kunna göra ett val, om han nu verkligen är ntresserad av dig så kan han acceptera illern. Åtminstone att prova.
Ge honom en deal, testa bo ihop MED illern i ett halvår tex, går det inte så löser ni det då (tex genom att du flyttar). Alternativet att du ska lämna bort ditt djur tycker jag inte ens du ska överväga. Då kommer du bara må ännu sämre sen för att han berövat dig på något viktigt! Så skulle iaf jag gräma mig! :)

#23 Det är bra tjejen, stå på dej!=)håller helt med dej, "kan han inte acceptera Kasper så kan han inte acceptera dej"
Usch bara tanken att omplacera mina älsklingar för min pojkvän om det inte skulle funka. Jag skulle må så dåligt efter jag hatt i väg dom, nä usch ska min pojkvän va ihop med mej så får han acceptera illrarna också *kramar om tjejen*