iller med hund
hej. jag har en liten chihuahua och jag har hört att illrar går ihop med katter men inte hundar. under Lugos (min hunds) första år hade jag en råtta och han behandlade henne väldigt väl. hon brukade gå fritt på baksidan och han gick med henne.
vad tror ni? Lugo är försiktig men frågan är hur illern skulle hantera det.
Illrar och hundar kan gå jättebra ihop, det beror helt på hunden och illern.
Sara

jag har både iller och hund.. Hunden är en schäfer. i början när jag kom hem med pucco (illern) så var jerry lee svartsjuk och ville skada pucco..men om du ger båda två uppmärksamhet sammtidigt så går det bättre.. nu så brukar jag gå ut med både pucco och jerry samtidigt.. inga problem.. men visst ibland kan pucco bli lite kaxig och biter jerry.. men jerry gör då ingenting bara titta på han.. de accepterar varandra med tiden.. jerry är beskyddande mot pucco och om pucco försvinner så att han inte ser honom springer han och letar så att han vet vart han är.. jätte gulligt!

2# precis så beter sig våran schäfer gentimot illrarna. Det är sönt att veta att hunden inte skadar illrarna, men däremot får hunden sig ett och annat tjyvnyp ibland, och då skäller jag på illrarna ist!
OT (Sen så är ju schäfrar de hundarna som det är sååå syyynd om när de har skadat sig, bara lite… som när de biter sig i läppen eller är hos vetten… OOOOJJJJJJJ vad syyyyynd det äääärrrr om mig!!!!!! ylar han.. man tror ju att de mördar honom)
det är som sagt olika, det är bara att hoppas:)
Jag har en "jakthund" (världens snällaste som äter harkrankar) och en iller som leker med varandra varje dag. De slutar aldrig utan man får sära på dem när de är för speedade. Längtar till den dag då de känner varandra så väl att de kanske sover tillsammans om så bara för 3 minuter så att det blir lugn här hemma ^^