Tyr är korkad
Igår efter vi hade lagat mat så lyckades Tyr komma upp på spisen. Jag hade fyllt den använda stekpannan med vatten ifall de skulle lyckas ta sig upp, så Tyr trodde nog att det var någon form av bubbelbad. Men han klarade sig helt okej och verkade inte mer än blöt, men sen idag när vi tittade så är hans trampdynor väldigt röda men han ser inte direkt ut att lida utav det.. Någon som vart med om något liknande?
Jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket, men om illern kan komma upp på spisen ska ni nog säkra lite bättre i köket tycker jag, lycka till:)
Hur kommer han upp på spisen? Greta här som är min pojkväns iller tar sig upp på spisen via lådorna till mitt stora förtret,vi har fått dragit ut lådorna och placerat en skärbräda ovanpå för att hon inte skall ta sig upp.
Attans smarta djur,men någon självbevarelsedrift verkar de inte ha.
Jag hade en katt förrut som hoppade upp på en het platta, men det gick bra som tur var. Mitt råd till dig är att hålla koll på hans fötter, om han får blåsor eller får svårt att gå, då ska du nog ta kontakt med en vett.
Jag säger som #1, du måste nog se till att han inte kommer upp på spisen för det kan ge svåra konsekvenser. Kan du inte skaffa ett sånt där barnskydd till spisen?
Jag hoppas att det går bra med din lilla päls =)
Mvh Jenny