Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 300 ggr
Smurfina73
0

Lyckas pricka in lådan...

Jag har blivit med lilla busfröet Grynet. Full action här hemma…efter några timmars aktivt bus och anfallande av både katten och hunden(som hon tycker är såå skoj) så tröck hon in sej in under disk maskinen och sov kanske en timme. Men nu till min undran.Under går kvällen så lyckades hon ta sej till samma ställe varje gång hon var nödig..Kattens Matskålar..hehe.Inatt stängde jag in henne med alla hennes grejjer på lilla toan..så hon lättare skulle pricka sin egen låda..men icke sa Nicke. Löft i bajsarna i den nu så hon kanske kan förstå.Får se om hon vill som jag vill då. Hur långt tid tar det på ett nytt ställe innan hon accepterar lådan? Jag har en stor 3a som saknar dörrar utan har valv öppningar…SÅ att avskärma ett rum är svårt…förutom sonens rum..som är såå full av grejjer så den nog inte är det lämpligaste stället för henne..Har ni förslag på hur göra?

holtz
0

Det är ju just det. Ibland vill de bara inte gå på lådan, ibland är det fel hörn som gäller, ibland är det för mycket bajs i lådan, ibland är det för lite. Det kanske är så att hon helt enkelt "valt" sitt hörn nu. Kanske kan prova att sätta en bajslåda där katternas matskål är, och sätta dom någon annanstans? :)

anetka
0

Det är inte lätt, men jag har några tips iaf. En del illrar tycks inte orka tar sig in i lådan, så ha en låda med låg kant. Min tjej "glömde" alltid vad lådan var till för, så jag fick alltid lämna kvar lite bajs och det funkade jättebra. Hon valde också ut ett eget bajshörn och det fanns inte mycket annat att göra än att ställa en låda där, tydligen vill hon ha sin toalett alldeles bredvid matskålen =)

sarae
0

puttar upp en tråd om lådträning!

Smurfina73
0

Jag testade med att ställa hennes låda som kom med från förra ägaren med bajsen jag plockat upp i kattens mathörna..Döm om min förvåning då hon nu varit in på toa och gjort där inne..men brevid kattens låda. Förut iaf så om lådan var för ren så brukade dom leka och dyka i sanden…men det märks hon vet vad det är..för hon är inte ens i och busar. Sticker fort bara då jag lyfter i henne. *har njutit av nästan en hel timmes lugn nu då hon sovit*