Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 658 ggr
Randomel93
0

Uppfödare i närheten?

Hej alla! Hoppas jag gör rätt nu och inlägget hamnar på rätt ställe, ä nybörjare på sidan! 

Jag funderar starkt på Att skaffa iller, alltid haft djur runt mig men nu när jag flyttat hemifrån så känner jag hur ensamt det blir att bo själv utan djur och illrar har alltid intresserat mig, ska dock såklart läsa på mer än jag redan gjort innan jag bestämmer mig helt.

Nu undrar jag om det finns uppfödare jag kan få kontakt med, eventuellt träffa som finns mer i närheten. Jag bor på gränsen mellan västergötland och halland, så om det finns uppfödare, åtminstone nedanför stockholm så skulle jag vara väldigt tacksam för svar! Skåne är såklart inte heller för långt bort.

Det skulle vara kul att få se hur en illeruppfödning går till och få lite mer lärdom än det som går att läsa här :)

Tacksam för svar!

Bogey
1

Har du kollat "Uppfödarlistan" nere till vänster  under rubriken "Aktuellt just nu" ?

Du får även en direktlänk här;
http://iller.ifokus.se/discussions/4ed80db588f4724ccc00b846-uppfodarlista?discussions-1

En bra tråd att läsa här på forumet om du inte redan läst den är tråden "Att skaffa iller". Även den nere i vänsterkolumnen under rubriken "Aktuellt just nu"

VeronicaKahlbäck
1

Ytterligare ett tips är att många illerägare gärna visar upp sitt hem och sina illrar för dom som är intresserade, finns en klistrad tråd med illerägare med 🙂

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

illernettan
0

Vi bor strax utanför Skövde och tar gärna emot besök av illerintresserade. Min uppfödning heter Hillbiörns och min "hemsida" finns på Facebook, H Pazzulos.

Välkommen att höra av dig :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.