Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 234 ggr
Lsun
0

Kan illrar gråta?

i förrgår (förlåt till er på träffen) så hade det tydligen varit en rätt jobbig dag för Lucifer. det första som hände när han kom hem var att han deckade och han ville inte umgås med någon. han verkade vara väldigt nere hela dagen och det slutade med att han fick tårar i ögonen. är det någon som vet varför han kan tänkas få det? och hur illrar kan tänkas visa att dom är ledsna?

kom bara att tänka på dessa frågor när detta hände:P.

// Linus

AlbaStiffler
0

var ni ute på träffen? isåfall kan han ju ha fått lite tjall med tårkanalerna och därmet blivit extra rinnig i ögonen.

Men vem vet, kanske kan de gråta`?!

Faxlin
0

Tror mer på skit i ögat, de rensar tårkanalerna i bland nämligen. Att han höll sig för sig själv beror nog mer på att han var trött än ledsen.
Tror jag i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lsun
0

hehe, jo jag tror det med, men som människa så börjar man ju undra, hur gör olika djur egentligen;). finns det ens andra djur som gråter eller är det bara vi människor som lägger tid på såna dumheter;)?

AlbaStiffler
0

Vissa hundar kan gråta. Har en jämthund som grät när den var valp. Hade just kommit hem till oss och fått ett gott köttben. Valpig som den var skulle den testa gränserna och när min mamma gick förbi högg den mot henne. Då röt hon till mot hunden och tog benet från den. Hunde blev så skuldmedveten när den insåg att det inte var tillåtet att morra åt människor att den började gråta samtidigt som den såg jätteskamsen ut. Tårarna rann… Snacka om att man tyckte synd om den hunden då… efter det morrade den aldrig åt en människa igen… Kan tillägga att hunden fick tillbaka benet efter kanske 10 minuter och var då glad igen. hehehe…

skrollan
0

hehe, cool hund ;)