Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 411 ggr
WendelaL
0

Tips på roliga/aktiverande lekar önskas

Hej! Jag o min lilla buse Mannfred skulle hemskt gärna vilja ha lite tips på bra lekar och kanske förslag på hemmagjorda leksaker/tunnlar o annat som man kan fixa med sånt man har hemma eller som är lätt att få tag på. Behöver nya idéer! Gärna grejer som är lite knepiga o kul som aktiverar.

VeronicaKahlbäck
1

Finns ju en hel del aktiveringsleksaker i handeln nu, många som passar väldigt bra till iller. Helt klart värda sitt pris! 
Har själv den här; http://www.nina-ottosson.com/DogBrick-Plastic-2.php Den är väldigt uppskattad av alla mina illrar! 

Sen finns det ju små bollar där man ofta kan ställa in svårighetsgraden, mycket billigare än hela "spel" men inte riktigt lika uppskattade här hemma, även om dom duger :)

Man kan ju göra egna godisgömmor, kanske din iller klarar av att få upp en toarulle med invikta kanter?

Låta dom jobba med mat som råa kycklingvingar är en bra aktivering, inget bus men de får tänka till lite.

Mina älskar allt som plingar eller rasslar, vanliga bollar eller på pinne. Har även saker som piper, väldigt olika i populäritet.

Min älskar även när man slänger/släpar med filtar/handduk/täcke eller vad som helst som går att springa på eller få draget över sej.

Har sytt "brottarkompisar", långa och rektangulära med stoppning! 

Grävlådor kan vara populärt, finns flera trådar att söka fram med beskrivningar.

Finns hur mycket som helst men allt hänger på fantasi och hur händig man är :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus