farligt för sladdarna
ringde precis och rapporterade min digitalbox trasig..han säger då till mig at dra ut sladdar hit och dit och trycka på knappar..säger då att jag ska försöka men det är inte lätt med två illrar rung händerna :)
då säger han; illrar, det låter itne bra för sladd..
-illrar är rovdjur inte gnagare..mitt svar kändes så inövat, killen fick inte chans att avsluta meningen :)

haha… ja den menningen sitter numera i en. Men hoppas att det gick bra ändå med alla sladdar och sladdätande illrar =P
haha ja man är så van och tröt att behöva förklara att illrar INTe är gnagare.. ja, det var dom som gjort fel med oxen så jag får en ny, om ca.2 veckor :)
Jag har tillhör den lilla skaran som faktiskt hade en sladdbitande iller, men detvar mer att ted bestämde sig för att just den sladden inte fick hänga där mellan tvn och dvd.. hmm den störde väl hans inredningsplaner eller nått kanske.. detta varade några månader men nu har han och sladden gjort upp i godo och sladden får bo kvar vid tvn :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Kitty> Vår digitalbox pajjade åxå i dagarna, precis som för massa andra maskiner i detta land. Läste i tidnignen att det antaglgein är fukten som varit i luften senaste veckorna som ställer till det… Så att skulla på illrarna var nedrigt…hehehe…
Nova biter bara på en enda sladd i hela huset och det är min pojkväns mobil laddare…vet inte varför, kanske för att den är av såntär gott gummi som bildäck, bilmattor, skosulor, cykel- och barnvagnshjul?

Beda bet på såna där snurr-knorr-telefonsladdar. Men hon slutade när jag köpte en sådan kabel till henne som hon kunde bita på bäst hon ville, sen bet hon bara på den.
Innan det testade jag allt för att skydda mina telefonsladdar, oljade in dem i tea-treeoil, lät dem torka in i diskmedel, gnuggade citron på dem. Visst, hon spottade och fräste ett tag, men sen lyckades hon vänja sig vid smaken och bet ändå… suck… inte lätt när det är svårt! :)

Måste säga att det är ett välinövat svar. Precis som ni säger.
Sedan kan jag med handen på hjärtat konstatera att är det några som tuggar sladdar är det små söta hundvalpar .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mmmm, helt sant. Jag har faktiskt ett sånt inövat svar:
"Illrar är rovdjur, inte gnagare. De biter lika mycket på kablar som en hund gör"
Då har man sitt på det säkra…

Mitt svar är snarligt, men i alla fall :
"Illrar är inga gnagare som kaniner, de biter inte ens lika ofta på sladdar som en hund gör. "
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag kan ju inte säga så riktigt. Jag har ju Turbo som rycker ut sladdarna ur väggen för mig. Men han tuggar inte så jätteofta på dem. Men det händer dock att han gör det.
jösses vad mycket bra jag lär mig! :P
nu behöver ajg kasnke itne oroa mig i framtiden för sambons alla dyra datorsladdar samt sladdar till hemmabiosystemet :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.