Örebro kuckeliu
Några/Någon illerägare i Örebro som man kan komma och hälsa på och träffa lite illrar. Jag funderar på att skaffa en/flera(vad är bäst?) jag har typ bara träffat en så jag vet inte riktigt hur det är med allt. Här bor också en lhasa apso hund och en nymfparakit (en papegoja😛) har läst lite att det kan vara problem med papegojor och illrar men dem ska inte få träffas isåfall. Man ska väl försäkra en iller? och vad kostar det då? är det lätt att potträna dem? den ska bo i mitt rum och jag tror jag tänker köpa en sånhär kattlåda http://arkenzoo.se/katt/kattsand-kattlador-tillbehor/kattlador-tillbehor/sunnypet-kattl-da-easy-cabriolet-huv-kolfilter.html (?)

Kommer själv från Örebro/Kumla men har tyvärr flyttat till Norrköping annars hade du varit välkommen! Vet att det åtminstone finns tre illerägare i Örebro sen några fler i grannkommunerna, har du kollat i den nålade tråden "Träffa andra illerägare"?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Så var det ju lite frågor! ..Och annat jag tänkte kommentera :) *Jag funderar på att skaffa en/flera(vad är bäst?) Man kan med fördel börja med en även om de allra flesta illrarna uppskattar sällskap, personligen kan jag inte tänka mej att ha en ensam. *Här bor också en lhasa apso hund och en nymfparakit (en papegoja) har läst lite att det kan vara problem med papegojor och illrar men dem ska inte få träffas isåfall. Angående hunden så kan det gå åt båda håll, ibland fungerar det och ibland inte. Om söker finns det flera berättelser att läsa. Fågeln kommer illern se som mat och kanske göra allt för att komma åt, de flesta illrar har något de är riktigt bra på för att ta sej dit dom vill så att kunna ha den på ett sätt så att man aldrig riskerar att det händer är en förutsättning. *Man ska väl försäkra en iller? och vad kostar det då? Om man inte har alldeles för mycket pengar är det bra att ha illrar försäkrade, de drar gärna på sej sjukdomar och är olycksdrabbade. Vet inte exakt nu men 600+ kr någonstans, det som är lite tråkigt är att man bara kan försäkra hos Agria och taket är 10 000 kr. *är det lätt att potträna dem? Nej, det är enstaka illerägare som har garanterat rumsrena illrar. Det kräver massor av tid och en massa lådor. *den ska bo i mitt rum (…) Nu vet jag inte hur stort rum du men normalt om man har en iller på en mindre yta så blir den lätt uttråkad så då krävs det extra engagemang av ägaren för att aktivera den. (Ursäkta inläggets layout, får inte fram den där lilla rutan man kan redigera med)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
tack för svar👍 jag har ganska stort rum 15 kvm men den kan ju såkklart få vara utanför också men mest i mitt rum tror jag😛
Angående Agrias försäkring så kan man försäkra upp till 20 000 kr per år.
Kostnaden är olika för 10 000 kr och 20 000 kr.
Självrisken ligger på 700kr + 25%, samt så har dom lägre självrisk efter tvskadefria år.
Jag betalar 115kr/månad per iller och då har jag 20 000 kr i försäkringsbelopp. Du kan alltid ringa till dom och ställa frågor så får du mer svar, dom är jättetrevliga! :)
Tack så mycket, det gör jag nog👍🤗
Hej! Jag bor i Örebro och har två illertjej :)
åh, kan jag och min mamma typ hälsa på nån gång ungefär vart i örebro bor du? hjärsta/stjärnhusen/osv😍
Hej! Jag och min sambo bor i centrala Örebro , och har två illerpojkar , ena är snart 1 år, vi köpte honom i sommras och den andra är ca 3 år . :) vi bor vid Holmen typ , om du vet vart det ligger ? . :)
Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️
Jag bor på holmen. :D Ja, det kan säkert gå att ordna. :) jag har haft iller i hemmet sedan 1994. :) Sanna, har du lust att ses någon gång? Mina illrar skulle behöva träffa andra illrar. :)
#9 självklart !! våra illrar skulle behöva träffa andra med ! kul! :)
Vad roligt att det finns så många illerintresserade på ett och samma ställe! Skulle vi inte kunna dra ihop en illerträff i Örebro? Jag har iof träffat illrar förut men vill gärna träffa både dom och andra med det intresset! = )
Ja, vad roligt det skulle vara! :D det tycker jag verkligen.
MyLii , ska vi försöka ordna en illerträff nästa helg ? . Ute i snön så dom får busa ur sigordentligt ? . :)
Ursäkta att jag missat lite:P:) kan man komma då även fast man inte har iller eller;o xD fast isf kan jag inte nästa helg, ska måla om då men annars så låter det ju jättekul med illerträff :D
Hur går det, låter en illerträff i Örebro roligt och intressant?
Räknas nymfparakit som en papegoja? Hade en själv och den va något mellanting mellan underlat och papegoja i mina ögon ^^
en nymfparakit är en papegoja, ja😉http://sv.wikipedia.org/wiki/Nymfparakit
#17 jahaja jag har alltså ägt en goja :D
haha:D