Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 400 ggr
saramariae
0

En trött Maia

Min Maia har alltid varit lite extra trött under vintertid och när jag tog upp det med vet i okt så var det helt normalt! Men blir ändå lite orolig, hur trötta blir illrar? Maia blir tre år i sommar, hon är pigg och sprallig dom 5 minuterna hon är vaken på dagen ( överdriver en smula men hon sover jätte mycket ) hon är lite blöt om nosen ibland och nyser då och då. Hon äter, hon gör sina behov helt ok! Men hon sover HELA TIDEN! Är detta normalt? Upplys mig gärna!

JossanH
1

Illrar kan sova 20-22 timmar på ett dygn under vintertid. Ibland tror jag nästan dom sover mer ;) Jag skulle tro att om hon inte visar några andra tecken på tex sjukdom så behöver du inte vara orolig. Det låter helt normalt för en vintertrött iller! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

saramariae
0

Andra tecken på sjukdom, tex? Det jag tänkte på är att hon nyser mycket men annars finns det inte något som jag kan komma på. Tack så jätte mycket för ditt svar! Blev otroligt mycke lugnare:) tack

JossanH
0

Nyser gör dom ju lite titt som tätt och är väldigt olika där med hur känsliga dom är för tex damm eller andra partiklar. Om hon inte får rejäla nysattacker (ofta så dom slår huvudet i golvet av nysningarna) så skulle jag känna mig lugn.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rebellkatten
0

Min tant sov 22 timmar om dygnet förra vintern när hon var ensam men nu när hon har en valpkompis är hon vaken mycket mer, men hon sover nog ändå mest av alla tre som bor här. 

Så om din tjej inte uppvisar andra tecken på sjukdom så är det nog helt normalt.