Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2740 ggr
Keen
5

Wilmer söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Det här är Wilmer. Han är ca 14 veckor gammal och söker ett Forever Home. Just nu bor han hos mej i akuthem i Karlstad. Wilmer är ett väldigt storvuxet och okomplicerat matvrak. Han är mild och snäll mot händer och fötter, är jätteduktig på att pricka toalådan och älskar att få komma upp i famnen och bli kliad på magen. Wilmer är supersnäll men väldigt aktiv och hittar definitivt på bus om han blir rastlös och uttråkad.

Han älskar andra illrar men jag har märkt att vissa illrar kan ha problem med hans storlek kombinerat med hans valpiga klumpighet.
Han väger vid 14 veckors ålder 1517 gram och har gått upp lite över 200 gram under den senaste veckan. Han får mina 3 illrar att se ut dvärgar.

Wilmer käkar allt men föredrar Barf och struntar blankt i torrfodret om det finns kött och ben att gnaga på.

Wilmer kommer från en farmare i Eslöv, han kommer alltså inte från en illeruppfödare utan en illerfarmare. Han har ingen stamtavla. Han har haft 2 hem innan han hamnade i akuthemmet och hans förra ägare hjälper till för att Wilmer ska få det så bra som möjligt.

Är du intresserad av att bli Wilmers framtida husse eller matte och vill ha mer information? Skicka mej då ett medelande med en presentation av dej själv och dina iller erfarenheter _på Facebook. _Sök bara efter mej, Yeskha Schelin, så hittar du mej.
Eller maila detsamma till RawKillCat@hotmail.se .

Varför inte här på iFokus?
Pga att det är mycket lättare för mej att få en bra kontakt och behålla den kontakten där än här på forumet. Självklart kan man skriva här med, men det blir automatiskt mer opersonligt.

På Facebook har jag lagt upp några videoklipp på Wilmer som tyvärr inte går att länka här på forumet.
Till sist vill jag bara skriva att vi inte sätter ett pris på Wilmers huvud. Den lilla summa vi kommer be om är en symboliskt kompensations-peng för den tid han bott i akuthemmet.

//Yeskha

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

regskylt
3

*stoppar ner i fickan och tar med hem* Hade gärna velat ge honom ett hem. men på lördag har vi 5 illrar och då är det stop. Önskar Wilmer stort lycka till på jakten efter ett perfekt hem!

Keen
0

Wilmer, ca 9 veckor gammal.

Keen
0

Wilmer gillar att sova i en av akuthemmets toalådor.🤪

Keen
0

Wilmers mage. Han har även ett par vita fläckar på huvudet. Vi har testat hans hörsel pga riskteckningarna men han hör alldeles utmärkt.🙂

tove.mcgrath
1
Bogey
1

Sicken fin Wilmer.
Var in på din FB-sida och kolla klippet också. Inte utan att man blir lite sugen 🙂

ekarismaa
1

har skrivit till dig på FB

tove.mcgrath
0

Hur går det med att hitta hem åt honom??

Keen
2

Vi drabbades av akut sjukdom i helgen så jag har tyvärr inte haft tid för annat än familjen. Wilmer ska få besök av en intresserad nu i dagarna iallafall. Vi får se hur det går, inget är som sagt bestämt med någon än.

[1UpShroomish]
0

Nu bor han hos mig igen. 
Wilmer är jaktiller (som jag inte fick veta förrän ett tag efter att jag hämtat honom) så hans odör och hans instinkter att jaga är uppenbart starkare än hos en tamiller och det går inte alls bra ihop med att två av mina råttor är nästintill blinda vilket gör deras luktsinne starkare.

Hade jag fått veta att han var jaktiller från början så hade jag inte valt att hämta honom utan låtit någon med bättre situation ge honom ett hem.

Väldigt tråkigt att hans ska behöva flyttas på såhär men det är iaf bra att han är så tålig och anpassar sig snabbt :)

Jag kan inte ha kvar honom länge hos mig så vi ska se till att träffa hans förhoppningsvis nya människa så snart som möjligt :)

JossanH
4

#10 fast en jaktiller har inget med lukten att göra. Att en iller är jaktiller betyder enbart att det är en iller som det jagas med. Det behöver inte heller betyda att den har starkare jaktinstinkter. :) Vad som får olika illrar att lukta olika kan helt enkelt bero på individen, hur den bor och vad den har fått att äta och så förstås vart i brunsten illern befinner sig. Men jag förstår verkligen om det inte funkar för dig i och med råttorna och med tanke på att han är en valp som håller på att bli vuxen (luktar mycket då tycker jag) och sugen på levande föda.. Hade själv 2 illrar som blev som tokiga när jag hade 2 råttor som bara mellanlandat hos mig. De bokstavligen hängde i byxbenen på mig! Håller verkligen tummarna för att han hittar rätt snart! En del illrar är fantastiska när det kommer till att byta hem och klarar det faktiskt riktigt bra! Skönt att Wilmer verkar vara en sådan :) Hoppas han hittar rätt snart!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[1UpShroomish]
1

Fina lilla nuffs :)

[1UpShroomish]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fjanten somnade som en sten :P

Keen
1

Ja han är verkligen en riktig Guldgosse!✨ 
Den som blir ägare till Wilmer kommer få många härliga och framförallt roliga år framöver. Han är full av charmiga egenskaper och han blommar verkligen ut när han aktiveras. Däremot blir han en total pest om han har tråkigt, så här krävs en tålmodig ägare som kan ge honom maxat med uppmärksamhet annars blir hans bus ganska "o-roliga". 😉

JossanH
0

#14 du menar att det egentligen är en Vicente-kompis? ;) går på max dygnet runt om det fanns möjlighet till det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Keen
3

#15 Ja han är helt klart en högvarvare. Och med sin styrka och storlek har han ju lyckats framkalla "polstergeist"-fenomen i köket här under nätterna några gånger. Köksstolarna har flyttats runt.👻😉

JossanH
1

#16 haha! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Keen
11

Hej allihop!
Jag kan glatt berätta att vi funnit Wilmers framtida ägare. Vi är alla jätteglada. Det var precis den här känslan vi var ute efter, det känns alldeles rätt. Sagan om Wilmer kommer säkerligen bli en tjock bok med mängder av härliga hjärtliga kapitel och ett varmt och gott slut.🌺

Keen
0

Till alla er som plötsligt börjat maila mej och visa intresse för Wilmer:

Wilmer Har Redan Fått Ett Nytt Hem

Och Flyttade För 5 Månader Sedan!!?

Jag har ingen aning om varför jag får de här mailen helt plötsligt.
Den här tråden är Gammal.
Kanske vore mest praktiskt att låsa den.

VeronicaKahlbäck
1

#19 Lite oväntat, kanske beror på att det varit ganska lugnt på omplaceringsfronten och annonsen då lyckats hålla sej långt upp.

Hoppas han har det bra i nya hemmet, nu låser jag!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer