Ny bur och julklappar fixade!
Idag har jag fått min nya utställningsbur till illrarna.
Skulle ju köpa en marsvinsbur men så såg jag att de hade kaninburar (100*55*50 cm) så jag fjäskade till mig en sådan av min bror i födelsedagspresent.
321,75 kr kostade den efter 25 % rabatt (429:-). De (Fyrfotat i Alingsås) är faktiskt billiga med kaninburar. Minst 500:- får man lägga ut i en internetshop för samma storlek.
Sedan passade jag på att köpa julklappsbytarsaker till Skills julträff oxå. Så nu är årets första julklappar köpta! 
Sara

Visst är det underbart att vara ute i god tid med julklapparna. även om det bara är ett par stycken. ;-)
Skojigt med buren ska bli roligt att se den sedan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
härligt, att börja med julklappar, men lite deprimerande ;)
*fniss* Jag passade på när det 25% rabatt.
Eftersom vi brukar byta klappar för runt 25:- så kunde jag ju köpa lite dyrare nu och ändå bara betala runt 25:-.
Sara
smart ;)
Sådanna burar har jag som valpburar till mina tikar, här är dom sina första 4-5 veckor i livet. När dom öppnar sina ögon kommer dom ut i en hage i ca 1-2 veckor innan dom sedan resten av dom första 10-11 veckorna är på ca 10m2 stor yta.
På fotot ser man lite av gallret, jag har 3 sk kaninburar den ena är samma storlek som #0# är, den större buren är ca 120x70x60 cm stor. Denna lite större buren har alltid den mamman (från nästa år är det bara Agnez som har den) som har flest valpar som har denna buren. När jag köpte den för ca 3-4 år sedan så gav jag 650:- för den, skulle tro att den är något dyrare nu, skulle tippa på åtminstone 100-lappen mer eller så.