Smigge o Frallan!
Ja min pälsar har blivit något större eller ialf smigg oj villken fin päls han börjar få. dreggel! Och Frallans förra ägare ringde mig förra veckan =) Var ngt oväntat men skoj. Tänkte jag skulle ta en promenixs med pojkarna idag och pröva den nya förbindelse kopplet eller vad det nu heter?? senil?? hihi.
Har kommit fram till att smigg har en otrolig personlighet alltså. Han är bara så härlig. Är lite nykär tror jag. Frallan är ju inte alls lika social som smeagol är=( Tycker att frallan har sovit lite väl mycket på senaste tiden=( Det är ju inte höst ännu!? eller?? för de har ju inte varit någon sommar precis=(.
Mina små troll har börjat att bajsa på golvet igen=( grr..jag blir GALEN. Och så har smigge lyckas hitta på hörnet bakom soffan och kommit på att det var ju ett bra ställe att bajsa på!! grr. man blir ju tokig. vad ska man göra egentligen?? nä bakom soffan ska han då INTE bajsa, det ska vi bli två om!!
Ringde Johan dig? Det trodde jag aldrig han skulle göra! :P

testa att lägga nån filt eller tröjja just i det hörnet bakom soffan=)

#1 jepp!=) Trodde inte jag heller men de gjorde han, tyvär så pratde ja aldrig med honom själv men min pojkvän gjorde det.
#2 jepp, det ska jag göra, fast de verkar ju gilla att bajsa på allt=(
Tror att de har bajsa sönder balkongen denna sommar. de har bajsat på varenda tygbit på balkongen. suck=( leddsen**

va jobbit..
så har vi här hemma med bajs också, dom sätter sig vid sänggaveln och skiter, så att jag vaknar av stark illerbajs doft varenda morgon, måste dra ut sängen och moppa. Men jag tod ett påslakan som jag sedan rullade ihop och la intill väggen där som sätter sig, och jag tror det funkat. Hmm, nu måse jag kolla efter ..
så har vi här hemma med bajs också, dom sätter sig vid sänggaveln och skiter, så att jag vaknar av stark illerbajs doft varenda morgon, måste dra ut sängen och moppa. Men jag tod ett påslakan som jag sedan rullade ihop och la intill väggen där som sätter sig, och jag tror det funkat. Hmm, nu måse jag kolla efter ..

skönt att inte vara ensam. hihi.

Innan jag fick Saga så byggde vi för under sängen och soffan så hon inte skulle komma under och komma på att göra sitt långt inne i hörnet där man inte kan nå och fya, så det har funkat bra, dom får sitta kvar ett tag till då jag får hem en till valp ikväll=)men det är ju ett förslag
kan knäppa kort och visa hur jag har gjort om ni vill eller inte riktigt förstår min krångliga förklaring hehe
visa på kort =)

#8: Kort på illersäkringar är bra. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

okej, ska bara knäppa kort, så det tar en stund=)

smart, men värre för oss som har en dubbelsäng som står mitt i rummer :P

#17 men då kan du göra så att bräderna går runt hela, bara att göra som jag har gjort men bubbelt=)
jo, det skulle ju funka. Men som tur är så funkade min lösning med att lägga ett påslakan vid sänggaveln bara ;)

Det hör egentligen inte till tråden kanske (åtminstone med tanke på hur den har utvecklats kring illerbajs och sänggavlar, något jag själv tack och lov inte är bekant med), men jag är nyfiken på hur Smigge och Frallan kommer överens nuförtiden… Har för mig att du hade en tråd för ett par månader sedan där du beskrev en utdragen maktkamp mellan de små liven. Roligt om det har löst sig.

#18> Kul att höra att det inte bara är vi som har såna där "fula" sänggavlar för att hindra illrarana att komma under. hehehe… det funkar och det är det värt!

#22 Ja det är det verkligen värt hehe

#21 Det går eller har gått hur bra som helst mellan dem ett bra tag nu.- de har busat tillsammans, sovit tillsammans allt har varit toppen!!=) Men jag vet inte om de är inne i en svacka eller så för just nu är de inte alls så kärleksfulla som de brukar vara. Jag har skällt på smigge två gånger för att han har biti frallan så han skriker/gnäller. Och då har det varit helt opovocerat. Men för övrigt så är det inga strider eller så längre!

Vad roligt att höra att det har gått bra!

jag har ingenting.. men måste göra det i det nya rummet, eftersom Totte har börjat med ovanan att bajsa på golvet eftersom de inte bor inne (bygger om huset) Och jag ser fram emot (INTE) att plocka bajs i typ ett år… han e hopplös på sånt, men sen har han sin underbara karaktär… han kan sova vartsom hellst, han e tåslickare, han älskar salami (passa mackan!) han gillar att vara i uteburen…. Min prins! :)
#12 sådär har jag också gjort,men lämnar jag rummet i fem minuter och kommer tillbaka så har han vält undan plankorna på något sätt (egentligen är det omöjligt men illrar kan fixa sånt:/) och självklart går han bara in där för att bajsa… GRR vet inte hur många gånger jag har krypit under sängen för att torka och sen fått kiss på kläderna :@haha