Få katt och iller sams?

Rocky har träffat många katter. Vissa har det gått bra med och andra har det gått mindre bra med. Oftast är katten otroligt nyfiken med stora ögon, men vågar inte göra något. Lite skräckblandad förtjusning :P
Oftast verkar Rocky ganska ointresserad men när han var hemma hos min mamma så jagade han en av våra katter och försökte bita henne. Jag har hört att i de flesta fall så brukar det gå bra med katt och iller, men jag antar att det är olika.
Härhar det gått bra,dock vill Mimmi (iller) gärna leka och nypa katten,katten bryr sig inte så mycket utan går mest undan eller lägger sig dit Mimmi inte når till hennes stora förtret,dock har han nypt till henne ordentligt då hon varit för jobbig,så lite har Mimmi lärt sig att respektera katten.
Har din katt någonstans dit illern inte når där den kan få vara ifred från illern? Illrar kan vara ganska ettriga och envisa och väldigt på när de väl bestämt sig för något.
Dock är de riktiga kompisar ibland och sover ihop ibland.
Jag har haft katt och iller samman. Vissa av dom tyckte han om med ett par gillade han inte alls. Max (min kise) gillade t.ex inte Lina, men var för att hon hela tiden testade honom genom att nippsa honom i svanstippen. Men slogs aldrig, det var tet från Linas sida, men sen å andra sidan så älskade Max Linas bror Laban. Dom kunde inbland ligga och sova samman, om än inte på varandra men väl vid sidan om varandra. Så mycket beror nog på kemin mellan illern och katten, och sen att man ser till att det inte går till överdrifter från något håll. Man får passa dom så att vare sig illern ger sig på katten eller tvärtom. Sen är det alltid lättare att ha ett av djuren innan så om du nu har katt och köper illervalp, så borede det gå hyfsat bra att sammanföra dom. Även i omvänd ordning om du har en vuxen iller och köper en källing, är nog t.o.m lättare då en kattkälling är liten så är också illern. Och ser illern en liten källing, så är det nog lättare för illern att acceptera.
okej, jag hörde ett pip ifrån sessan förut och ett ljud från katten, såg inte allt vad som hände men efter de har de inte brytt sig om varandra. i sängen tror jag inte lilla sessan kommer upp än, annars finns fönstret och kattens "mat bord" Hoppas det går lika bra under natten..

Vad bra, grattis :D Otroligt söt katt har du också!
du har tur! :) Min skrollan var bästa kompis med min katt schess tills groggie kom. Då var inte iller något kul längre, groggie biter katten i rumpan och i ansiktet, typ ögonbrynet. Men dom kan sova tillsammans men inte vara tillsammans när dom är vakna. Det är synd. Som tur är kan schess gå ut när hon vill och hoppa upp på saker som inte groggie kan.
Kolla mina bilder så får ni se iller och katt kärlek (innan lilleman kom)