Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1412 ggr
SannaElinore
1

Jättefin valphona omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi måste tyvärr söka en ny ägare till våran lilla tjej.

Det här är lilla Knoppa, som kommer från Midnattsolens uppfödning.
Vi har haft det här underbara yrvädret i ca 3,5 månader, och är väldigt kära i henne, men jag har tyvärr den senaste månaden fått en allergi som senaste dagarna övergått till en väldigt akut allergi.
Från början tänkte vi vänta och se om det blev bättre efter kastrering etc, men som det är nu fungerar det inte då det satt sig i lungorna.
Hon finns i Stockholm.

Jag har hört av mig till uppfödaren men utan svar hittills, men ev köp kommer inte genomföras förrän hon är informerad och det är bestämt med nya ägaren angående kontrakt, hembesök hos nya ägarna osv.
Bara seriösa illerägare kan därför höra av sig, jag vill att det ska gå rätt till med uppfödaren och att alla känner sig trygga och nöjda. Med andra ord så är detta inget köp som kommer vara klart på en dag.

Knoppa är ett litet charmtroll som gärna lägger sig i knät och sover. Hon kan vara den sötaste illern jag träffat. Hon älskar sina pingisbollar, tygmöss, olja och kattleksaker. Hon har under dessa månader bott med mig och min sambo, och våran äldre hona Ronja. Knoppa är ett energiknippe som busar väldigt mycket och som kräver en hel del lek för att vara nöjd. Vi har tränat mycket på att inte bitas för att få uppmärksamhet, och hon kan nu bara naffsa lite när man leker med händer. Hon har dock trotsat en del under den tiden vi haft henne och kan nog trotsa lite mot en ny ägare igen. Hon är dock supersmart och lär sig snabbt.
Vi vill att hon kommer till en familj där det finns andra illrar. Våran äldre hona har varit lite för seg tror jag, Knoppa skulle nog behöva iaf en illerkompis som inte är för mycket äldre, en lagom gammal förebild som även orkar leka lite på illervis.
Hon vet exakt vad kattlådan är till för och var 100% på lådan hos uppfödarna. Här hemma har hon trotsat då och då när hon varit tjurig över något, men vid tillsägelse/positivt beröm eller t ex rengjord låda så är hon väldigt duktig, oerhört snabblärd och intelligent. I överlag en trevlig tjej som kommer att bli en underbar familjemedlem.

Vi har haft henne ute på promenad ett par gånger. Hon har hittills varit lite av en fegis och är gärna hellre uppe i famnen. Hon har tjock, fin pastellpäls, fina ögon och tänder. Är försäkrad i Agria vilket skrivs över. Årsavgiften blev betalad i oktober. Hon kommer behöva kastreras i vår när hon blir könsmogen.

Vi köpte henne för 3000:- och fick då med sovplats, pärm med bilder med mera, övergångsfoder (vi kör på Orijen), koppel och leksak. Detta får självklart även nya köparen, och vi hade väl tänkt oss runt 2000:- för henne.

Hör av er vid frågor! Nås på sanna.elinore.laeck@gmail.com eller telefonnummer 0701190304, dock så vill jag då att man smsar hellre än ringer då jag har telefonförbud på min arbetsplats.

SannaElinore
0

Vi har antagligen hittat en bra köpare som i samråd med uppfödaren antagligen kommer köpa lilla skruttet. Vi får hålla tummarna. :)

Doktor-och-Designer
7

Vi ville också skriva att vi har varit i kontakt med Sanna och i samråd så har vi förhoppningsvis hitat ett jättebra hem till Knoppa.

illernettan
0

Härligt att det ordnar sig :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

eerikabergstrm
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annars hade vi jätte gärna tagit hand om henne:) vi söker nämligen ett tillskott till familjen. Vi har en liten illerflicka vid namn Sweet little miss Daisy som är 4,5månad gammal. Tänkte vi skulle skaffa en lek kamrat åt henne. :) och sambon blev helt såld på knoppa. OBS, Daisy är en lös inne iller, som söker en kompanjon att hitta på massa bus med :)