Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 836 ggr
reggy
0

söker en illervalp helst albino

har i många år villat ha en iller…. har passat iller och jobbat på mini zoo som hade illrar….snälla är det någon som vet???

reggy
0

har två råttor nu som är på sitt sista.. så hade villat ha en iller man kan gossa träna älska :D

P4go
6

Om råttorna är på sitt sista då tycker jag du borde vänta med iller tills dom är borta då illern är ett rovdjur och kan stressa råttorna riktigt rejält. Även illern kan bli stressad av att ja råttlukt runt sig hela tiden.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Yuuuhanna
2

Det är väldigt lätthänt med olyckor om man har smådjur och iller. Titta noga över buren och säkerheten för råttorna om du skaffar iller medan du har kvar dem.

reggy
0

ska ta bort mina älsklingar till veckan :,( dom har fått canser knölar och börjar bli gammla :(

reggy
0

vanligt att råttor får canser knölar…och blir dom för stora exploderar dom å då dör dom av smärta så det är därför jag ska till vätrinären och ta bort dom… :.(

zickan
3

#5 lite att ta i kanske ;-) de exploderar inte. Men kan va obehagliga för råttorna och kan sitta illa så de har svårt att leva ett bra liv om de blir för stora. Exploderar dom så är det inte tumör och du kan göra koksaltlösning och skölja ur. Då är det mer troligt en abcess. Dvs infekterat/varfyllning.

Jag tror inte du kommer hitta nån valp nu. Det är fel årstid att ha kull. Inga honor brukar va i brunst så här pass sent. Kanske nån som har nån äldre valp kvar som ännu söker hem. Annars är smartast att leta runt på en uppfödare. Kontakta ett par och kolla av på om de planerar nån kull nästa år när honorna börjar brunsta.
Få en kontakt med uppfödaren och ställ dig på kö till dennes valpar. På så sätt kan du garantera att hitta en individ som kanske passar dig, va med från födseln och få det du mer söker efter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.