Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 515 ggr
alda
0

Besviken och ledsen…

I drygt 1 år har jag sökt efter "rätt" kompis till Mim. Eftersom Mim har svårt att komma överens med andra illrar är det inte lätt att hitta en kompis till henne (den enda iller som hon funkat med är min sons iller Stitch). Sannolikt skulle Mim kunna funka tillsammans med en valp.

På träffen på High Chaparall i juli fick jag se den illervalp som upphittats i Göteborg några veckor tidigare. Det slog mig genast att han var väldigt lik Stitch och kanske t o m från samma uppfödare.

Efter träffen kontaktade jag sarae som hade hand om omplaceringen av honom och frågade om det fanns någon chans att jag skulle kunna åka till Göteborg och låta Mim träffa valpen.

Hon svarade att det just då inte var aktuellt att omplacera honom eftersom hon ville ge ägaren till illervalpen en chans att höra av sig. Men när det skulle bli aktuellt att omplacera honom var jag först i kön (om han funkade ihop med Mim).

En vecka senare får jag ett pm från rikki där hon säger att hon kommer att behålla honom (Nalle).

Sarae har inte hört av sig…

Mitt hopp att Mim äntligen skulle få en kompis fick ett bryskt slut Gråter

Alley-Pang
0

Usch vad tråkigt. Men du får försöka tänka positivt! Det finns många andra valpar han kanske kommer överens med, eller så får du kanske acceptera det faktum att Mim inte vill ha någon kompis. Jag tror inte han skulle lida av att bara bo med dig =)

sarae
0

För det första önskar jag att du hade tagit kontakt med mig personligen först, men men.

Jag är ledsen att det inte blev någon kompis för mim den här gången. Men samtidigt så ser jag inte det lämpligt att ta en iller som har aklimatiserat sig oerhört bra i ett hem, fått nya kompisar, och sätt honom i ett nytt hem där det inte finns några garantier för att det ska funka. Jag kan inte bara åka dit och slita honom därifrån helt enkelt. det vore inte rätt. även om han skulle fått ett toppen hem hos dig.

Att nalle skulle stanna hos rikki bestämdes anlledeles nyligen. jag har varit på väg att kontakta dig, men den här veckan har jag suttit/sitter med 3 tentor, början till lunginflamation, dator som går sönder så jag måste köpa ny och är helt slut i huvudet, så vissa saker jag skall göra ramlar helt enkelt bort. det ber jag hemskt mycket om ursäkt för. Men meningen har varit att jag skall kontakta dig.

Nalle är förövrigt inte en skills omplacering då jag inte varit involverad i vare sig när han  hittades eller vart han placerades i akuthem. träffade honom första och ända gången på hc. Däremot känner jag rikki och ställde upp att hjälpa henne hitta ett hem om ingen hörde av sig.

Återigen så ber jag om ursäkt. Jag skulle tagit kontakt med dig direkt när jag fick reda på situationen.

UlrikaG
0

Måste säga att jag har full förståelse för din besvikelse, men jag hoppas du hittar en annan kompis till Mim.

Tråkigt att det skall bli så.

UlrikaD
0

Då får väl jag skriva här också. På HC-träffen såg alla som var där hur snabbt Nalle hade blivit en i gänget. Han låg där under filten och sov med de andra. Som jag skrev i PM:et till Alda så skulle jag känna mig som en skurk om jag efter några veckors trygghet hemma hos mig omplacerade honom till någon där man inte ens vet om det skulle funka. Mitt gäng kan mycket väl ha varit den första trygghet han har haft i sitt liv. Till saken hör också att Alda inte kunde komma ner och hälsa på förräns i slutet på augusti vilket skulle innebära att Nalle fick rota sig ännu mer i en hel månad till. För hans skull så kände jag att det vore inte schysst mot honom. Det spelar ingen roll vilket hem det än gällde. Och jag skrev direkt till Alda när jag hade beslutat mig för detta. Sen berättade jag för Sarae. Jag hade väl egentligen inte råd att ta hem en iller till. Men för att sätta Nalle i första rummet så känner jag att jag måste. Jag kan inte slita honom ifrån hans vänner och trygghet!

Marina
0

Det är väl självklart att om den som ställer upp som akuthem har möjlighet att erbjuda ett fast boende åt illern hos sig så är det att föredra i första hand, eller? Så tycker jag iaf. Att du stod i första hand innebar ju aldrig att du var lovad utan bara att du skulle vara först om han inte kunde stanna i sitt akuthem, vilket han nu kunde. Somsagt, det finns ju massor med omplaceringar och det är ju bara bra att du kan tänka dig att ta hand om en iller som nån annan inte har möjlighet att ha kvar, eller liknande.

Sara
0

Jag förstår helt klart om du blev besviken.

Sara

skrollan
0

ag förstår att du blev ledsen eftersom du trodde det skulle bli så. Men hoppas du hittar en annan än till din iller =)

babsan
0

vad jobbigt =( stackare, inte kul alls när det blir så :( har själv vart med om det, fast då sålde dom honom vidare till en annan, för att jag åkte iväg 2 dar å inte hörde av mig då =/