Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1179 ggr
cannaydia
0

Söker nytt hem!

En viltfärgad illerhona, 1år, kastrerad. Finns i sthlm. Söker nytt hem omgående pga osämjra i illerflocken, de vägrar acceptera varandra. För mer info kontakta: omplacering@illervanner.se så berättar jag mer. /Malin

cannaydia
0

*putt*

AlbaStiffler
0

*putt* Borde väl inte vara helt svår att omplacera?

smurfb
0

#2, tyvärr har hon ju fel färg för att locka massorna..

Madde
0

hmm, jag fick för mig att många ville köpa just viltfärgade då det inte är en så kallad riskteckning.

Så hoppas det inte tar allt för lång tid och hitta en bra ägare. Håller tummarna, här hemma är det lite fullt med 5 illrar.
Man vill ju hjälpa alla illrar som omplaceras, men tyvärr går det ju inte.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0

Hur har det gått??

skrollan
0

Puttar

Faxlin
0

Jag puttar lite jag med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emmeth
0

åh, jag hjälper till och puttar upp lite, jag med. Tyvärr vet jag inte riktigt hur min höst kommer att se ut, annars hade jag varit väldigt intresserad…. :/

VeronicaKahlbäck
0

ååh jag är såå sugen på en illertjej just nu, men vågar inte chansa eftersom jag inte vet hur det går med soc:/
nu får ingen putta den här så jag ser den igen.. hehe ne bara skojja!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

sezierra
0

Hur snart efter inskaffandet av valp kan man ta in en ny? Allså hur lång tid minst skulle ni rekomendera att man vänta innan man tar in en till? För det är bara det som är mitt hinder, annars hade jag velat ha en till. :S

sarae
0

#10 jag anser inte att man skall ta in en ny iller förräns den första illern/valpen är "färdig" uppfostrad. Alltså: illern skall ha slutat bitas samt går på lådan. sedan kan det vara bra att vänta ett tag till, eftersom de ofta kommer in i trots åldern efter ett tag, och då glömmer de allt de lärt sig.

Att ta in en till valp innan den första är "klar" kan bli väldigt jobbigt. oftast triggar de varandra, så bits den ena kan den även lära den andre att bitas, elelr inte gå på lådan osv. Det bästa är att skynda långsamt och lära känna sin första valp ordentligt. Man får ofta ett väldigt speciellt band till sin första iller.

Jag hade te.x haft stitch i 5 månader (han var 1 år när jag fick honom) innan jag skaffade buffy (valp). Nu i efterhand så önskar jag nog att jag hade väntat lite längre innan jag skaffade en till.

cannaydia
0

#3 ja färger börjar bli på "modet" igen känns de lite som?…

hursom lilltjejen finns kvar, finns i sthlms utkant. Söker kärlekfull och busig matte/husse, är en tjej med attetyd.

skrollan
0

hoppas verkligen att det löser sig för tjejen !!

skrollan
0

putt

Julie
0

#11 Vi väntade två månader innan vi fick en iller till.. och det funkade jättebra :)

skrollan
0

OK :D

TizzeTazz
0

En omplacerings iller, kostar dom något eller är det bara en god gärning man gör?

Mvh Familjen Casseland

sofie
0

In iller som omplaceras genom förening kostar en liten slant som går till omplaceringsfonder. Sen har vi privatpersoner som omplacerar och då kan det va allt från gratis till 4000 kr och uppåt.

TizzeTazz
0

Åhhh Ge mei!!!!! vill ha, vart kan ja göra intressegrejjs :o

TizzeTazz
0

Har dock bara 700, o sen om avbetalning typ går :(

sarae
0

#20 har du "bara" 700 kr kanske du skall vänta lite med Att skaffa iller. de är inga billiga djur. inköpet av illern är det billigaste…sen skall de försäkras, vaccineras chippas…och sen kommer allt tillbehör samt högkvalites foder som kostar en hel del.

skrollan
0

putt

babsan
0

*puttar*

cannaydia
0

Iller tjejen finns ännu kvar. Finns i sthlm.

tessa
0

Jag skulle gärna vilja ha en liten tös till jullen, men sthlm är långt att ta sig till från mig sett.. =(

Soffi
0

#26 Kan du ta dig till Göteborg så kan jag nog hjälpa till resten av vägen. Är i Stockholm för tillfället men åker till Gbg runt den 20 augusti.. Om du skulle vara intresserad.

tessa
0

#27: Det skulle ju vara något.. =)

Angående illertjejen, hur är hon i rang, tänker på att det inte fungerar i flocken. Har ju en vuxen illerkille  som är världens snällaste, vill att han ska ha en tös att mysa och leka med, men blir ju olycklig om det är en stöddig rackare.. =)

cannaydia
0

Hon är en tuff tjej som kan säga ifrån. Ett krav är att illrarna träffas innan en ev. flytt bestäms för att hon ska slippa "mellanlandning". Är man intresserad och redan har ilelr sedan tidigare låter vi de träffas och ser om de kommer överens eller ej.

tessa
0

Det låter vettigt! Djur ska aldrig behöva byta hem mer än absolut nödvändigt..

Alwyn
0

De flesta illrar kan väl flyga i luven på varann i början, sånt kan ju även lugna sig m tiden dock.

a55fuck3rzInc
0

Finns illern kvar? jag är intresserad :)

Madde
0

#32: Du får maila till omplacering@illervanner.se eftersom det är så Cannaydia vill att folk ska kontakta henne.

Lycka till. =)

skrollan
0

PUTT