Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 427 ggr
AlbaStiffler
0

Smultron och blåbär

Gillar era illrar vilda bär?

Själv blev jag förvånad när jag på en promenad med Stiffler hade plockat en näve med smultron till mig själv. Jag tog ett smultron i nypan mellan tumme och pekfinger som jag skulle se om Stiffler gillade. Tro min förvåning när han istället för att ta smultronet jag erbjöd istället kastade sig på näven med smultron jag hade i handen. Han satte i sig 6-7 stycken innan jag hindrade honom från att äta ihjäl sig.

Inga av mina andra illrar har gillat smultron, så det var lite komiskt. Förstår att hans förra ägare matat honom med det när det funnits i skogen. Förra ägaren berättade även att han gillade blåbär, när jag berättade om smultronen för henne… hehehe. Så nu får jag ut i skogen och söka bär… *smask* Undrar om man kan lära en iller att söka kantareller? *gör stora ögon*

ViktorMarina
0

Aiia åt blåbär sist vi var ut i skogen, det var tydligen smaskens :) Jorm var däremot inte riktigt lika intresserad!

ferretgirl
0

Mina, ja en del av dom iallafall, gillar frukt och bär.

Laban är tokig i äpplen, björnbär, hallon och banan och ibland apelsin/clementin.
Lina smakar  ibland på banan, men annars så är hon in glad för frukt eller bär.
Tiffanie och Tilly vill inte ens lukta på frukt eller bär.
Kahn kan ibland som sin mor Lina smaka lite banan men det är också allt.
Nanooq är som sin mor Tilly, vill inte ens lukta på frukt.
Agnez är nästan som sin mor Tiffanie, men Agnez kan ibland få för sig att smaka på banan.
Jazz klöks bara han ser en frukt nästan. Han rynkar hela sin nos i allafall :-)

AlbaStiffler
0

hehe… visst är det lustigt att de alla har så olika smak?

Mina illrar älskar även mango, och t o m kiwi, otroligt nog. Mandariner måste man skaka på huvet samtidigt som man tuggar i sig det, eftersom det är surt…m Banan gillas inte. Vindruvor är gott ibland om man skalar bort det sura skalet, bortskämda djur?

ferretgirl
0

Det gör Laban också när han äter apelsin eller clemtiner. Då måste man döda klyftan först, annars kan man ju inte äta den. Men du ska se honom äta banan, han njuuuuuuter i fulla muggar med ögonen stängda också smaskar han sååååå högt mums tycker han.

AlbaStiffler
0

Skrattande

*sugen på frukt nu*

Strumpan
0

Athlaz är helt galen i mango, melon och avocado

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
0

Hugo äter all frukt som finns fastän han poppar hela tiden och skakar på huvudet :)

Sara
0

Undrar om de skulle äta bären om de hittade dem på växten?

Sara

Sabina-old
0

Max är galen i hallon, ser han en buske så står han snart där under och hoppar. Jag gör detsamma :D

skrollan
0

åhh, jag vet inte ommina gillar det..