Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 865 ggr
riakunai
0

Fick lite problem... Snälla hjälp!

Hej! Jag fick precis en iller i födelsedagspresent av min pojkvän. Jag har länge velat haft en och har läst på en hel del. MEN illerpojken går inte riktigt ihop med våra chinchillor… Jag fick höra att de får upp burar väldigt lätt. Vi kan inte ställa chinchillorna i något annat rum och om det här ska gå så måste vi stänga in illern i en transportbur medans vi sover eller är borta, vilket känns lite taskigt… Jag vet heller inte om vi kommer kunna åka iväg och jobba (vi jobbar som säkerhetsvakter på ungdomsevenemang och är ofta borta på helger). Jag visste att de behövde mycket uppmärksamhet, men inte att det skulle komma upp så mycket problem… Vad tycker ni att vi ska göra? Borde vi sälja vidare illern..?

FerretCrow
4

Ja att illern är ett djur som har jaktinstinkter borde ni ju ha vetat om. att låta illern sitta i buren då ni ej är hemma är olagligt. Eftersom din kille nyss köpt den borde uppfödaren kunna ta tillbaka valpen om ni förklarat läget för denna.

riakunai
0

Det är inte en valp. Tror han är runt 1,5 år gammal. Tror inte de kan ta tillbaka honom :/ Men tror du att det finns någon chans att det kan funka med både chillorna och illern? Om man vågar lämna dem ensamma…

JossanH
4