Jag blir så JÄVLA LESS!!!!!!!!!!!!
Varprecis ute med Athlaz, och allt går jättebra som vanligt TILLS jag träffar på ett alkispar -DYNGRAKA! Jag vetinte om ni kommer ihåg att jag träffade en kvinna i vintras som trots mina varningar skulle hälsa på honom. Jag sa ordagrannt "jag vill inte att du ska klappa honom för atthan biter folk som han inte känner". Men hon skulle promt hälsa på honom och HON BLIR BITEN, då skriker hon rakt ut "dendär illern är farlig för samhället och ska avlivas!!!" Då säger jag "jag sa till dig att han bits, nu får du skylla dig själv…" Nu kom jag hem efter att ha träffat henne och hennes gubbe. Hon kände igen mig på ett X antal meters håll och hon ropar "där är dendär jävla illern igen, den borde avlivas för att den är farlig!" Jag inorerar det tills att de kommer fram till mig och gubben säger "jag vill inte se någon jävla iller för då sparkar jag upp den i skogen!!" Detta säger han flera gånger, tills jag höjer rösten tillbaka då: Rör du min iller så kommer jag att slå ihjäl dig, nu tycker jag att ni ska gå in för jag har ingen lust att se er något mer! Jag lyfte upp Athlaz och gick där ifrån, då jag hör hur det skriker "dendär borde avlivas"
GHAAAAAAAAAA!!!! JAG BARA HATAR SÅNNA MÄNNISKOR!!!!!! Det ju de som ska avlivas. Hur kan man bara säga till någon att man ska sparka upp ens djur ut i skogen + att den ska avlivas??! Förbannade idioter!
Mvh Jenny
De har väl supit bort varenda hjärncell..patetiskt. Borde fan vara anmälningsbart tycker jag, olaga hot.
Människor blir sura när de inte vill medge att de har/gjort fel. folk som säger att djur ska avlivas är sjukt störda. Våran hund var vi tvugna att avliva för att något kött påstod att den hade bitit hans pitbull. En supersnäll collie biter en bitpull… Flyger grisar också?!

jo du, finns mycket lustigt folk här i världen.
guud jag hade blivit arg! dumma komentarer… dom fick sin varning så…
Man blir bara så less. Jag kan bara säga att om det händer igen så kommer jag att anmäla dem för olaga hot, för jag kände mig hotad. Athlaz är en familjemedlem, och han hotade någon i min familj!
Hon har INGEN rätt att skrika att "illerjäveln" (hennes ord) ska avlivas, när jag gång på gång säger att han bits, och hon endå ska utmana ödet och blir biten
Mvh Jenny

#5, jag förstår inte hur du kan vara så lugn ändå. Kanske är mitt temperament som spelar ett spratt men jag hade flippat totalt ..
Stackars Athlaz att råka ut för sådana avarter, men det är som min mormor alltid sa. Att där fyllet går in, där går vettet ut, och det är sanning i det lilla ordspråket.
#6 Jag har lugnat ner mig nu. Men jag var så arg att jag skakade när jag kom hem. Men samtidigt var jag rädd, jag var rädd för att han skulle verkställa sina hot. Athlaz hade gått in i busken när de kom. Jag tror att han märkte att jag var nervös, för att normalt sätt brukar han gå fram till personen som jag pratar med (jag håller självklart igen honom) men han gick längre in i busken. Som tur var det mörkt ute, för Athlaz var mellan 50cm -1m ifrån honom. Så gubbfan såg inte honom (han var ju dyngrak). Jag drog i honom för att få bort honom + att jag ville gå därifrån. Jag var skogstokig men samtidigt jätterädd att de skulle få tag på Athlaz!
Mvh Jenny
#7 Din mormor har nog rätti det!
Mvh Jenny
Det är klart att du vart rädd, skulle jag med blivit!
Sara

Håller med #1 det är verkligen olaga hot! Nästa gång dom säger nått så säg att du tänker anmäla dom.
#12 jo, det tänker jag absolut göra
Mvh Jenny

Usch vad otrevliga människor. Men de är inte värd att man blir arg egentligen. Men klart man tar åt sig när de hotar ens älskling.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Man kanske ska börja med att ta med sig ett basebollträ när man går ut
MWOHAHAHA
Mvh Jenny
#6 Säger det samma…
Kan du inte redan anmäla dem?? Istället för att gå och vänta på att det händer igen och han verkställer sitt hot?
(Basebollträ är för övrigt en bra idé
)

Jag tycker att diskussionen angående bitning är intressant. En hund som hade gjort samma sak, skulle avlivas. Vad är skillnaden med iller?
En skillnad mellan hundbett och illerbett är ju att hunden kan skada någon mkt svårare än en iller.
En annan skillnad är att en hund kan slita sig från kopplet om ägaren inte har kontroll på hunden, en iller på 1-3 kg är inte lika svår att ha kontroll på även om de kan nästla sig ur selen.
Sara
Ja, du varnade dom för att han skulle bitas och dom hotade dig, anmäl de för olaga hot ;) Hehe.
dom har inga hjärnceller kvar av all alkohol.
#16 skillnaden är att jag hade varnat henne om att han kunde bitas. Men hon var tvungen att stoppa fram fingrarna iallafall. Så hon fick skylla sig själv.
Mvh Jenny
Jösses vilja sjuka människor,är man så dum att man stppar fram fingrarna till en iller där ägaren varnar att den kan bitas får man ju skylla sig själv tycker jag,hon hade inte behövt gå i näheten ens om hon var så rädd.
Tycker inte man kan jämföra hundar som biter med illrar som biter. Hundar bits antigen för att de blir triggade till det eller pga instabilt psyke. En iller hotar ju inte ens liv, och sticker man fram handen trots varningen så får man ju skylla sig själv. Är ju inte som att illern springer efter och attackerar folk bara sådär:P Är ingen fara för allmänheten. Hundar avlivas just för de är en risk för att de kan döda människor i värsta fall.