Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 294 ggr
lolla87
0

hur gör era illrar?

för det första har bobby börjat äta ur sin bajslåda, han tar och lägger maten där och äter där ist för i skålen, vilket jag inte tycker är bra för då vägrar han gå på just den lådan och å¨sista tiden har golvet vart låda ist.

och är det dags nu att lägga på sig inför vintern? bobby har blivit större vilket jag tycker är bra eftersom han  har varit väldigt liten ett tag nu.

ic3man
0

min lilla tjej hon tar maten å springer ut i hallen å äter upp den där. å den andra tjejen hon äter upp i köket å i hallen. så man har mat överallt hemma :)

FetUdy
0

ställ maten i en kartong så dom har lite skydd när dom äter, funkar här.

lolla87
0

#2 jo har funderat på att göra en liten låda. är don så stor att illern kan gå in i den då eller?

lolla87
0

#1 ja mat överallt är det! kanligga i skorna ibland med ;)

FetUdy
0

dom får in huvudet o framtassarna i princip. sen hänger locket lite på dom också, kartongen ligger alltå på sidan;)

LinLin
0

#3 Ju mindre desto bättre ;) Det har väl med deras behov att gömma maten att göra. Mina har alltid gillat att gömma huvudet när de äter… i ett rör, under filtar, bakom saker.. ja, du förstår säkert!

Fluffpuff365
0

Köpte en "matbar" idag. Funkar som fisken i vattnet. Synd bara att hundarna äter Itchis mat när de får chansen :/

lolla87
0

#7 vart köpte du den, o va kostade den. och har du bild? :)

Fluffpuff365
0

#8 Arken (djuraffär i närheten), 38 kr och ne har ingen bild, men den har en stoor matskål och en liten mindre vattenskål i ett. Lite hög kant så att maten inte sprätter iväg. Kanten funkar trots att han bara är 9 veckor… Inget som är jobbigt för han :P

ic3man
0

man kanske ska prova med låda då. en av mina töser dyker ner i vattnet när hon ska dricka….

NoraDede
0

#9 haha en sånn har jag oxå men miilo biter tag i kanten och släpar runt den så att det bir mat och vatten överallt

Fluffpuff365
0

#11 Haha! Min står på en oboybricka så den rör sig inte ur fläcken. :)

ic3man
0

nu står mat skålen i lådan å vattnet.. blev lite fel bara… vattnet stog längst in först nu längst ut… så nu blir de dykning när dom rundar hörnet.. :) blött är de i deras hörn.. :)

ic3man
0

vad ska man göra om sina illara ligger å sover i kattlådan där dom ska bajsa/kissa. lite fundersam för de är bara i en låda dom gör de i.. snälla hälp. mnh joakim

sarae
0

kanske testa att byta sand, eller lägg en eller ett par bajskorvar i den låda de sover i

ic3man
0

har gjort de.. flyttade lådan å la dit en korg med en filt i så nu sover dom i den iställe

lolla87
0

jag har prövat med att lägga bajsar i lådan men det funkar inte. så jag tror nog att det räcker om jag bara har en låda i lägenhetet. han går ändå bara på den…. får bara hoppas att det inte blir bajskorvar på köksgolvet bara!

ic3man
0

vi har fyra lådor. men har bajs under sängen å lite här å där ändå? lite jobbigt.. mina små illrar fick i sig coca-cola nyss… är de fasligt eller???

Sara
0

Nä, lite cola är iaf ingen fara för det har mina fått i sig oxå utan att må dåligt.

Sara

ic3man
0

oki bra de… för mina fick i sig de nyss å blev mer activa än vanligt.. men men hoppas att de inte är för farligt..

sarae
0

får de i eig en slick cola är det inte farligt, men det är inget som man någonsin får ge dem "med flit" så att säga. Caffeinet får deras hjärtan att slå fortare, vilket inte är bra

ic3man
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då ska ja fösöka gömma alla cola flaskor då.. å glas :) vill inte att mina små älsklingar ska försvinna.