Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1558 ggr
[beccamackenzie]1
0

söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

Jag har en liten iller kille som jag söker ett hem åt.

Han är 9 veckor och hur busig och full med energi som helst :)

Han är snäll och naffsas när men leker men kan bli lite ''hård hänt'' efter en stund men slutar när men säger nej :)

Han är duktig på lådan för att vara så liten tycker jag, och han äter som en häst!

Om ni undrar något mer så är det bara att skriva och fråga mig.

JossanH
5

Är det en Iller du själv fött upp eller vart kommer den ifrån? Om inte du är uppfödaren ska du tänka på att de flesta seriösa uppfödare tar tillbaka sin valp om den ska omplaceras igen. Kan även vara bra att skriva vart ni befinner er i landet och om illern är chippad och brsiktad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Kuraudo
0

PMat :)

[1UpShroomish]
0

Jag ska åka och hämta lill killen på tisdag :)

Grodan
0

#3 Aw, så hur går det?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Keen
0

Hej!
Den här lilla killen kommer imorgon landa hos mej. 
Mitt hem(i Karlstad) blir akuthem till honom tills ett nytt hem hittats. 
Jag ska lära känna honom lite först men sen lägger jag upp en ny omplaceringstråd om honom. 🙂

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

Grodan
0

#5 Nämen… lillkillen, få flytta runt sådär. ❤️

Jag anmälde mig som intresserad av den här killen. Han fanns ju bara någon mil från mig. Hon skulle höra av sig om det inte funkade där han skulle vara på prov… men jag har inte hört något.

Nu är det väl fullt i stugan för tillfället, även om JAG gärna vill ha flera pälsar här… Abbe o Herr Melin måste vara trygga med varandra innan en ny flyttar in. Så säger i a f många. Inte alla, men många.

[1UpShroomish]
0

#6 Hade verkligen hoppats att han skulle få bo hos mig hela sitt liv men mina råttor känner sig stressade och hotade trots att dom inte har någon kontakt alls, mina hanar är väl väldigt känsliga antar jag.

Jag fick aldrig veta att du också var intresserad annars hade det kanske varit bättre om han fick komma och bo hos dig.

Grodan
2

#7 Tråkigt att det inte fungerade.🌺

Jag har alltid haft möss, råttor och iller samtidigt (även hund) sedan 1991. Har inte märkt någon stress alls hos mina råttor. Men kanske är det just för att illerlukten är ständigt närvarande. Den är inte ny!

Jag har ju två omplaceringar här nu, tror att det blir jättebra om killen får komma till Keen. Hon verkar så duktig på iller.

Jag ville bara berätta att jag var intresserad då för några veckor sedan. Är det ju givetvis fortfarande, men är inte helt säker på att det skulle fungera just nu… Även om jag faktiskt någonstans tror att en till päls kan underlätta för Abbe o herr Melin att komma varandra närmare.

Keen
4

Det här kommer gå jättebra ska ni se. 🙂
Han behöver inte flytta mer än några kilometer den här gången och jag tänker se till att nästa gång han flyttar så kommer han till sitt Forever Home. Vilket jag inte tror blir så svårt för han är helt klart ingen problemvalp. Han har bara oturen att ha hamnat i omplacerings-loopen.
Det är tråkigt när en oskyldig liten valp hamnar i den här situationen. Men det är ju tyvärr inte så ovanligt då valpen inte kommer från en uppfödare utan som här, antagligen en farmare.(jag har inte alla fakta och vill inte påstå nåt jag är osäker på)

Då jag kan, har tid, erfarenhet, bor i samma stad som 1UpShroomish och dessutom är en av få som kan ställa upp som akuthem i Värmlandstrakten så ser jag det som självklart att hjälpa till. Förhoppningsvis blir han inte kvar här någon längre stund. Men han måste få hinna landa här och andas ut innan nästa flytt. Då hinner jag lära känna honom lite och kan berätta mer om honom för er som är intresserade.

#8 Nu vet du vart han finns och att han fortfarande behöver ett hem.
Och du kan ju följa honom på min Facebook. 🙂

popcornpaj
0

hej! jag undrar om lillkillen har hittat ett hem? för annar är jag väldigt intresserad :D

Keen
0