DET VAR EN ILLER!
Var ute på stan idag med Itchi och gick in i mobilaffären. Lugnt sa ägaren och frågade om den bet och sådant. Gick ut ur affären och så springer det ut en kvinna till sin dotter och gapar: ILLER! DET VAR EN ILLER!
Så roligt att folk reagerar xD
Berätta roliga kommentarer ni har hört/fått om er/era illrar! :)
Är det en bäver/mink, ekorre, mus, musar, råtta, chuhuahua, järv, hermelin, mård etc etc? :P
Är det en bäver/mink, ekorre, mus, musar, råtta, chuhuahua, järv, hermelin, mård etc etc? :P
Det senaste missförståndet var ett barn som utbrast: Kanin!!! när jag promenerade med två av mina pälsbollar… :)
#2 BÄVER?! HAHA
#3 Haha!

*åååå nej en råtta* ta bort ta bort *
Haha! Hört många tyskar prata också… Kan tyvärr inte tyska men något skoj borde de ha sagt.

en orm är väl det konstigaste jag hört…….jag ställde mig genast frågan hur i fasen jag hade fått på selen??
HAHAHA!

sist då var det ett gäng utlänningar som frågade vad det var, här kommer konservationen:
Dom: vad är det där ?
Jag: En iller
Dom: vad är det där ?, lite irriterade :P
Jag: fortfarande en iller !!
Dom: men är du trög, inte vad den heter, vad är det för djur ?!
Jag: han heter SNUFFE å det är en ILLER, själva djuret heter ILLER !!
haha, sega små saker dedär ;)
xD
jag var ute med toxi en gång och det går förbi två killar i 10-års åldern, när de passerat oss hör jag hur den ena säger till den andra: "det var en chiuaua"

Många har trott att jag kommit och gått med en liten hund när vi är ute med hundarna och Saga hehe men det är faktiskt många som vet vad det är här i trakten iaf hehe

Katt… har man ju hört ofta

Oj det är sånna som suger blod … el OH dom äter katter Va ?

#14 haha, men Bab´s skulle kunna sluka min katt ;) han var inte så snäll mot henne i början så hon avskyr honom å biter sönder honom när hon får syn på han ;)haha
Vi var på träff för nått år sedan, då satt där en gamal dam på en bänk med sin familj. När hon fick syn på en av illrarna (kommer inte ihåg vem nu) så sa hon " Vad är det för hundras, den var lagom stor" då säger hennes vuxna dotter " Men mamma då, ser du inte att det är en mink" Nä sa vi då, det är en iller, dottern: "men dom kan man väl inte ha i lägenhet/hus"
#16 Men det kan man med minkar eller ?? 
Mvh Jenny
lol
*fniss*
Mvh Jenny
Det var ett invandrarpar som sa: Kolla, en skunk!! Ajo, tjena sa jag, det är faktiskt en iller…
Mvh Jenny
" mamma mamma titta snigel!" - åt stackars vinterfeta stitch
"åh kolla! sköldpaddor!"
"Mamma! en gris"
jag lovar, detta är sant
Snigel?! Haha!
Folk är för härliga! 
Mvh Jenny

Strumpan har misstagits för att vara katt, vessla, råtta, mink m.m. En gång försökte jag förklara för en amerikan vad hon är för ett slags djur men han vägrade gå med på att hon var något annat än "a big hairy rat".

Själv var jag inne i ett turist-tätt Göteborg med två av mina busar. Hade glömt att man inte kan vara anonym när man har illrarna med sig så jag blev fotograferad av en massa turister. (och svor över att jag inte tvättat håret innan jag åkte hemifrån
) Annars så tycker jag det är roligast när folk envisas med att det är något särskilt djur och verkligen har bestämt sig för att de har rätt och tittar på mig skeptiskt och säger; Men är du verkligen säker på att det är en iller? Suck, liksom.
#25 är du verkligen hundra på att det är en iller du har? Haha!
jag stod å argumenterade länge å väl med en man om vad ajg hade för djur…han var övertygad om att det var mink, och jag är övertygad om iller…så vi disskuterade länge å väl, tills diskussionen nästan blev otrevlig å gubben fräste åt mig å stegade därifrån, fortfarande fast övertygad om att jag hade minkar

Men jag kan säga att det gäller alla djurarter. Hade en leonberger i många år. Mötte en farbror som var helt bombsäker på att det var en St.Bernhard! Jag kunde inte övertyga honom. Han var helt säker på att han hade rätt. Det är bara att rycka på axlarna och ge upp ibland.

9# hade varit märkligare om det var en snuffe med namnet iller….
#21 det påminde väl mycket om snigel som är med i björnes magasin :)
#30 yup et var exat det vi kom fram till sedan ;)

igår har jag ju fått den bästa komentaren.. jag hade min iller på min axel .. så kommer de en dam å säger men gud vilken fin päls du har .. så sa jag de är ingen pälls de är en levande iller . så tog jag den till min famn .. å sen sa hon .. ja men du va smart kan du andvända den som pälls sen.. å fy fan va arg ja blev
igelkott, katt, konstig hund, marsvin, råtta, mink, äcklig sak, tax, ja vet inte allt som sagts! ;)
"Oj det där var ju ingen hund" Hört idag ^^

ja dom har frågat mej om det är en mungo som jag har lös på gården när jag sa nä sa en jo det är det ju fast i fel färg .
jag bara gav upp å gick därifrån