Chippning och registrering.
Jag frågar mycket men värt att fråga än att inte göra det. Vart chippar man? Hos veterinären? Registrerar vart gör man det osv?

Är den inte chippad redan ifrån uppfödaren? Är han vaccinerad? Ifall han vare sig är chippad eller vaccinerad blir det oftast billigare ifall du gör det samtidigt istället för en sak i taget. Och du gör båda delarna hos veterinär. Men du bör ringa och kolla först så att de har det nya iller-vaccinet inne. En del veterinärer behöver beställa det. Angående registrering så är det nog nån annan på forumet som har bättre koll och kan svara på det.
okej, tack så mycket :)
# 0. Du kan registrera din iller på www.illervanner.se och dit kan du då även lämna in chipnumret så att det är med i registret.
Mvh
Liselott
Tack tack! Ska ringa till veterinären imorgon bitti och fråga om de har febrivac dist inne och säga att jag ska chippa Itchi också. Sedan kommer registreringen och sedan djurförsäkringen. Sedan kastreringen och sen ännu senare en ny spruta. Något glömt?

Du kan även registrera din iller hos Stif på: illerreg1@telia.com
Jag chipar, vaccinarar och reggar alla mina valpar, detta ingår i priset för valpen. Chipning och vaccinationen sker när valparna är ca 9-10 veckor gammla, chipnr kommer med när jag sen reggar valparna på STIF, och registreringen sker när jag har fått in alla uppgifter från den kommande ägaren. Av dessa vill jag då ha för + efternamn som deras adress och postadress, när jag sen har skrivit klart underlaget för stamtavlorna, så skickas detta till Anders på STIF. När sen Anders får dessa uppgifter, så tror jag att han skriver ner detta nr så att man sen kan få reda på det om man själv skulle bli av med sin stamtavla.
Bra!