Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1346 ggr
Ceciliaolucifer
5

Herren Charlie söker ett hem

Charlie är en underbart rar herre i sina bästa år. Han kom till "mig" genom ett akut omhändertagande pga vanvård tillsammans med några andra illrar för ett antal veckor sedan. Alla illrarna mellanlandade hos mig innan dom placerades ut i akuthem. De andra illrarna får stanna i sina akuthem därav är det bara Charlie som behöver ett nytt hem!

Charlie är uppskattningsvis mellan 4-6 år gammal och han är enligt mig en perfekt nybörjar iller. Han är lätt att hantera, kärleksfull, bitfri, gömmer lagom mycket saker, vill pussas och låter blommor som står på golvet vara i fred! Han är egentligen typ - perfekt om det inte var för att han är dålig på lådan! :)

Jag och akuthemmet misstänker starkt binjuretumörer och han är dessutom under utredning för detta, vi väntar på provsvar. Dock har jag varit i kontakt med en annan illerkunnig veterinär som rekommenderar ett implantat. Därav denna sponsringsinsamling som du kan läsa om här --> http://iller.ifokus.se/discussions/518cbf618e0e740729001b0c-tamillerhjalpen-och-sponsring-charlie?discussions-1

Med handen på hjärtat kan den här herren ge dig som nybörjare en fantastisk tid. Att han är sjuk är givetvis sorgligt men han är i dagsläget pigg, glad och har en stark livsglädje. Han kommer att bli din bästa kompis så länge han mår bra!

Han kommer att finnas med mig på illerträffen i Hagaparken 25/5-13 för den som vill träffa honom i verkligheten. Då han har kännetecken som gör att han lätt kan kännas igen av fd ägare så vill jag inte lägga ut någon bild på honom. Vid seriöst intresse så pma eller maila på:
dahlstrom.cilla@gmail.com

Mer info om illerträffen i Hagaparken finner du här --> http://iller.ifokus.se/discussions/4fae972c88f47212e8000740-stockholms-maj-illertraff?4d7123d3b9cb46214104428f-1

LindaDanung
1

Du har fått mail från Järvsö :) //Linda

Ceciliaolucifer
0
FerretCrow
0

#1 Skoj med fler närmare;)

Keen
4

Vilket härligt inlägg Cecilia!🌺
Du och akuthemmen blir varmt 🤗-ad i tanken för den fina insatsen ska ni veta. Vi behöver mer av det här i iller-Sverige.🙂

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

Ceciliaolucifer
1
Nussen
1

Vill bara intyga att det är en underbar iller  ❤️

Började själv med en äldre illerfarbror som första iller och det rekommenderas verkligen 🙂

Ceciliaolucifer
0
Ceciliaolucifer
1

Charlie har fått ett fantastiskt fint hem! :) Så tråden är ej aktuell längre.

Inlägget är låst för nya kommentarer