Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1681 ggr
[Domina666]
0

Vad äter din iller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla har så stora fina illrar o tänkte kolla vad era illrar äter?

Mina får kycklinghjärta, kycklinglever, kycklingmage, torrfoder 80% protein/kött, godsaker, vitaminer osv samt kattmat ibland i påse, samt fiskolja och vetegroddolja. Sen sånt dom tycker är gott. Köpte även torkad kyckling mage och hjärtan men det äter dom inte o inte heller äggula. Men vad ger ni era illrar?

Yuuuhanna
0

Våra får Vitalin (torrfoder för illrar) och vetegroddsolja någon gång då och då. Vi tycker dom är jätte fina, bra i hull men ändå inte feta. Sen får dom lite hundmat eller skinka som lite godis ibland.  ^^

Mixxy
0

Våra får Carnia Lynx, Meadowland Mix och Ziwi Peak i torrfoderväg just nu. Utöver det får dom lite olika köttputs av det vi själva ska äta, kycklingvingar, torkade kycklinghalsar, vetegroddsolja, laxolja, vitaminpasta, kattmalt (vid fällningstider), äggula.

illernettan
0

Här får mina sex Meadowland Mix, kycklingvinge, kycklingmage, kycklinghjärta och kycklinglever. Köttet får dom enligt rullande schema.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

enbartmalin
0

Carnia lynx och diverse kött/djur/inälvor

Hälsningar Malin

[Domina666]
0

åh tack för alla tips får nog texta carnia Lynx och vitalin.

kredka
0

#5 testa inte vitalin - det är inget bra torrfoder. du kan gärna testa carnia lynx, power of nature -natural cat (men välj fee's favorite och inte meadowland mix) eller ziwipeak's torrfoder cat. ev. orijen går bra i katt torrfoder väg. Av illertorrfoder kan du prova ferreTASTIC eller rEVOLUTION.

Bäst av allt blir om du försöker dig på barf ;) 

för att hålla mig till ämne: här hemma illrarna eller kött (både hela djur typ möss,kanin,kyckling och delar häst,nöt,anka osv. ibland grodlår, struts eller annan lyx slinker ned i skålen)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Mixxy
0

#6 varför inte meadowland mix? Det är ju mer proteiner i den än i fee's favorite?

kredka
0

Men också fler kolhydrater ;)

illernettan
0

MM innehåller bara 6% kolhydrater.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

kredka
0

FF bara 3% ;)

regskylt
0

Här äts det Carnia Lynx och Orijen. Chip ratar kött men Ozzy får lite småbitar ibland, dock inte regelbundet tyvärr men tanken är att införa mer kött.

Sen så godis i form av vetegrodsolja och lite olika vad som köps hem som. Äggula ibland också men det är lite sisådär med intresset för det.

[Domina666]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lurade i mina illrar rå äggula igår me hjälp av några droppar vetegroddolja :D gick hur bra som helst.