Vad äter din iller?
Alla har så stora fina illrar o tänkte kolla vad era illrar äter?
Mina får kycklinghjärta, kycklinglever, kycklingmage, torrfoder 80% protein/kött, godsaker, vitaminer osv samt kattmat ibland i påse, samt fiskolja och vetegroddolja. Sen sånt dom tycker är gott. Köpte även torkad kyckling mage och hjärtan men det äter dom inte o inte heller äggula. Men vad ger ni era illrar?
Våra får Vitalin (torrfoder för illrar) och vetegroddsolja någon gång då och då. Vi tycker dom är jätte fina, bra i hull men ändå inte feta. Sen får dom lite hundmat eller skinka som lite godis ibland. ^^
Våra får Carnia Lynx, Meadowland Mix och Ziwi Peak i torrfoderväg just nu. Utöver det får dom lite olika köttputs av det vi själva ska äta, kycklingvingar, torkade kycklinghalsar, vetegroddsolja, laxolja, vitaminpasta, kattmalt (vid fällningstider), äggula.
Här får mina sex Meadowland Mix, kycklingvinge, kycklingmage, kycklinghjärta och kycklinglever. Köttet får dom enligt rullande schema.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Carnia lynx och diverse kött/djur/inälvor
Hälsningar Malin
åh tack för alla tips får nog texta carnia Lynx och vitalin.
#5 testa inte vitalin - det är inget bra torrfoder. du kan gärna testa carnia lynx, power of nature -natural cat (men välj fee's favorite och inte meadowland mix) eller ziwipeak's torrfoder cat. ev. orijen går bra i katt torrfoder väg. Av illertorrfoder kan du prova ferreTASTIC eller rEVOLUTION.
Bäst av allt blir om du försöker dig på barf ;)
för att hålla mig till ämne: här hemma illrarna eller kött (både hela djur typ möss,kanin,kyckling och delar häst,nöt,anka osv. ibland grodlår, struts eller annan lyx slinker ned i skålen)
Välkommen till ferretplanet.se :)
#6 varför inte meadowland mix? Det är ju mer proteiner i den än i fee's favorite?
Men också fler kolhydrater ;)
MM innehåller bara 6% kolhydrater.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
FF bara 3% ;)
Här äts det Carnia Lynx och Orijen. Chip ratar kött men Ozzy får lite småbitar ibland, dock inte regelbundet tyvärr men tanken är att införa mer kött.
Sen så godis i form av vetegrodsolja och lite olika vad som köps hem som. Äggula ibland också men det är lite sisådär med intresset för det.