Blir så frustrerad (dum människa)
På jobbet idag va de en som berätta att han hade två illrar för 15 år sen.
Den ena var "caprinolfärgad" aah, typ som bärnstenfärgad.. jag: Du menar pastell? Nej! caprinol, bärnstenfärgad, typ gulaktig.
å en vit med svarta ben. Mitt förslag då var en urblekt silver, med mörkare ben. Nej den föddes så med svarta ben och vit kropp.
Så försökte jag förklara att det inte existerar hos iller, men han envisades med att det fanns det "förr i tiden". å jag försökte förklara att det inte fanns då heller. inte nånstans i världen :P Kanske va en mink han hade ;) de hade tydligen kommit från en uppfödare som inte kunde ha dem kvar när hon flytta från stockholm, å han hade haft dem i fyra år. Blir så arg när folk inte lyssnar.
Blir så sur på folk som förvrängt sina minnen om djuren, eller som envisas med påhittade färger, teckningar och storlekar på djur, som typ 6 år gammla råttor på 5 kilo.
Men jag kanske har fel, fanns det illrar med vit kropp å svarta ben, samt en färg som kallades caprinol för 15 år sen? :P
hahaha, känner igen det där. förmodligen hade han väl en tomte men glömde vilken del av kroppen som var vit o vilken del som var svart.. var ju en period då det fanns ganska gott om tomtar har jag för mig..
var en kvinna idag som sa att dom var nattdjur.. orkade inte ens säga emot..
Sajtvärd på Iller.ifokus

kan det inte ha vart en panda färgad? finns inte så många av dom här i sverige men det finns…??
spelar ingen roll vad man skulle föreslå :P tänkte också på det. men då har de ju vita tassar, inte svarta.

Jag har sett bilder på illrar med helt vita kroppar och en mörk färg på hela benen, kommer ej ihåg om jag sett svarta ben..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#3jaha okej
urblekta silvrar får ju mörkare ben men vit kropp. men de kan inte vara helt svarta
#0 Finns ju Gp råttor :P Och de kan ju bli rätt gamla ;) Dessa är ju stora :D Kanske inte 5 kg, men 2-3 kg väger de ju som vuxna, iaf om det är en hane ;)
# 7
Va!! Råttor som väger mer än illrarna? Hade jag ingen aning om.
Sara
#8 Jepp =) Min lilla Puggan väger närmare 2 kg nu :P Jättesöt liten klump är han!:D Men tung :P Döjobbigt när han sitter på axeln för länge och vägrar byta sida!:P

du har ingen bild på den där stora saken? och något att jämföra med?
#10 Har massor med bilder ;)
# 11 Så sätt ut en då! Vi är ju jättenyfikna ju! 
Sara

ja vi vill se
jag också :D
ja jag vet att de finns gp råttor, men de e ju rätt ovanliga å fanns väl inte förr. men de som pratar pratar om vanliga råttor som de alltid överdriver :P

De amerikanska vildillrarna har väldigt ljus kropp och svarta ben…. kan vara så att han har kollat lite för mycket på dem?
the e ju inte samma iller vi har, de e väl blackfooted ferret eller va de heter?
Tuff svans han har! Halva svart och halva vit.
Sara

#2 Panda färgad finns inte, men panda tecknad hehe.

Min Bubbis var i princip vit med svarta ben på vintern…
#22 Ja, det är ty den enda teckning de kan ha =) Olika färg på svansen, sen brukar det ju variera hur mkt svat och vitt det är. Annars är de agoutifärgade.. Uppfödaren han kommer ifrån hade haft 1 enda svart under sina år med Gp råtta, fast hon sa till mig att det finns typ inte svart, utan det är ytterst ovanligt.