Handlat lite illergrejer
Nu kom jag nyss hem från Rusta och Djur Magasinet :)
Köpte en svart transportbur (mer som en transportväska) på Rusta för ett bra pris.
Köpte koppeldosa och sele samt Hill's kattunge foder.
Känns hur skönt som helst nu då jag har införskaffat detta. Slipper stressa nu innan jag åker och hämtar min illervalp om ca en vecka :) Är lite mer saker jag skall skaffa, men det hinns med iaf.
Åh vad kul det skall bli! :D

matskål och så skall du ha en massa gamla handukar och filtar lite var stans. och en massa leksaker. Bollar och liknade. Inget pipleksak, kan bita sönder den och få i sig pipsaken.

Va kul=) längtan är otroligt jobbig, så jag förstår hur du mår.. man vill bara springa iväg och hämta valpen fast det vaa tvärs över hela sverige typ hehe

Vad bra att du börjat förbereda Emma :) Ps! Hon älskar fleecetyg så om du hittar nån fleecepläd el nåt…. Vetegroddsolja, b-vitaminer, godis *smile*, klosax, matskål och vattenflaska och leksaker förstås…. Babyleksaker som plingar, pingisbollar, små gosedjur etc…..
Skriver mer om jag kommer på fler saker :)

En sak som de tycker är roligt, är en sån där rör-förvaring i nät med hål i… Gör hål mellan "våningarna" och spänn ut den, med rundstav eller mellan bordsben/sängben.
Pipleksaker brukar inte vara några problem för mig, tillochmed min illervalp förstår att de går sönder och blir mindre roliga sen.. Bara en av mina illrar har haft sönder saker. (Iris, mutter) Nu har jag fullproppat med saker i illerrummet… och De är jätteglada i alla leksaker… däremot köper jag inte saker i tunnt gummi, bara av hund-typ. de håller lite mer.

#1 & #3: Yes yes, det har jag i åtanke, matskål osv skall införskafas någon annan dag.
Och Camilla, ja, hade bara inte råd idag, men har skrivit en lista på bla vetegroddsolja, b-vitaminer, även praffinolja :) Så det lär jag införskaffa till veckan.
Fleecetyget jag håller på och fixa den där grejen med, det kommer bli över en del tyg så hon kommer få sig en filt :)
#2: Ja, verkligen! Kan knappt vänta, vill iväg nuuuu! :D

#4: Tack för tipset! :) Tror jag skall testa det någon gång.

Åh vad roligt för dig, grattis till den lilla tjejen! Du måste visa kort sen :) Också hoppas vi att du kommer upp till Skellefteå någon gång så vi kan ha en mini-illerträff eller nåt, haha :) För visst var du från.. typ Luleå? Minns jag rätt? :P
mina illrar kan ha sönder hundleksaker i hårdgummi! och de sväljer dem, ta inte risken med nått de kan svälja! Ta bums bort allt av gummi. Min förra iller Lava fick av misstag tag på hundens gummikarda och åt upp hela borsten! 2 månader senare dog hon.
Och tänk på att de där nätgrejerna kan orsaka att klorna går av och att de bryter tårna. De kan fastna.

#7: Tack. Jo, kommer givetvis ta en massa bilder direkt! :) Jag tar ju annars bilder på allt som händer så heltklart att det blir bilder på pälsen :D
Ja, jag är från Luleå, så det skulle ju helt klart kunna gå att ordnas då ekonomin tillåter :) Är ju dock inte allt för dyrt att ta sig till/från, men man är ju inte så rik :(
#8: Nja, jag tror nog inte den riksen riktigt är värd att ta jag heller.
Det där med näten tänkte jag inte på, men du har nog ganska mycket rätt i det du säger.. Men det är en bra idé annars :D

Jag hade en sån nätgrej och hade leksaker i. Grizzly klättrade hela vägen upp och sen när han skulle ner så föll han och blev hängande i ena klon!!!
Jisses, vad han skrek. Som tur var, befann jag mig i samma rum så jag fick snabbt loss honom men jag vågar inte tänka på hur det kunde ha slutat.

#10: Nämen, det lät ju inget bra alls, vilken tur att du var i närheten… :/ Stackarn.
Tur att det gick bra iaf.
#10 När vi va hos sarae klättra betty och bianca högst upp i den. Hitta Betty ovanpå den en gång och hon va på väg att hoppa rätt ner för den. Galna djur.
Så underbart för dig att det snart är dax!
Sara

fast illrar kan fastna i det mästa med klorna:/ Zebben fastnade så illa med en klo i en flisfilt att vi fick åka till vetten.. o Berit har fastnat i nätet på mina stereohögtalare..=(
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Oh hihi va kul=D du får ju en av syster till mina två små=D
Safir och Jade =)

#15: Jasså, vad roligt.
Aw, alla kullvalparna var såå fina!
Hur går det med dem då? =)
Ja dom e jättefina:D jag har några bilder på mina i mitt fotoalbum hi hi^^
Det går kanon=D dock gillar safir att bajja precis utanför lådan(men bara om man ser) och jade (gäddan) älskar att bada i vattenskålen ha ha

#17: Skall kolla :D
Vad kul att höra :)
Hehehe, vilka busar, klart man ska bajsa utanför lådan, måste ju få jävlas lite :)
Du får skaffa en inomhus pool åt dem, så kanske Jade badar i den ist, hihi. ;)

#17 o #18 Kul tjejer att ni har fått kontakten :)
=D
du får visa bilder sen med hihi^,^
har bilddagbok med där jag har bilder:D
Ja dom lever nog för att jävlas med oss;) Vi testade men att bada i badbalja var inte alls lika skoj ha ha:D
Kul att veta hur de andra har de:D

#20: Lätt att jag skall ta en massa bilder, som jag sa tidigare i tråden så tar jag ju bilder på allt som händer i princip varje dag, så det garanterar jag att det kommer finnas ett hundratal av ;) Hehe, jag har också bilddagbok, du kan ju bli vän med mig där så hittar vi varandra enklare sen. Heter nilspetter där. :)
Oh då loggar jag in där och tar vännerrelation =D
^^ hihi

#22: Superbra. Skall bli intressant :)
vad spännande för dig, pirr i magen kanske ? :)

#24: Skoja inte! :P
Har varit det enda jag i princip tänkt på idag.
Åkt bil sedan 9 i morse, kom hem nyss, så har inte gjort så mycket annat än längtat! :)
Så du har fått hem henne nu =D?

#26: Nej, inte ännu tyvärr. Men till veckan som kommer! :D
Följde med pojkvännen till Övik och hämtade ett stooort mixerbord (längre än mig) heh…
Han håller mycket på med musik så… (Lär slänga upp bilder på bdb, så du lär nog få se) hehe.
Ahh oh jag förstår att du längar.
SJälv kommer de bli fullt upp imorgon, dom har bara fått bo i köket, men nu ska vi utöka till vardagsrummet med (till början bara när vi är hemma då ju) kommer nog ta sin tid hi hi^,^
aahh =D va kul!
hihi, det är så det ska vara ;)