Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 176 ggr
DG
0

Sovproblem

Här sitter man igen. Fast jag är trött kan jag inte sova, och orsaken är så löjligt som att jag tror det spökar här…
Jag hatar verkligen vara i den här lägenheten ensam på nätterna. Men inatt känns det värre, jag vet inte exakt varför.
Orsaken till det här allt är att min ex far dog i denna lägenhet nästan 3 år sen. Sen dess har jag haft problem med det.
Nu väntar jag att solen ska gå upp och då kanske vågar jag sova…

AmmiG
0

Hej DG! Klockan är straxt 7, du är utloggad, hoppas du får sova gott i några timmar. Det är svårt att gå med en känsla att någon finnns kvar, som inte borde vara där.

/Ammi

Nettan
0

DG

Jag vet inte hur andra kommer att tycka om det här och det skiter jag faktiskt i.
För 1½ år sedan bad jag om att få bli besökt av min avlidna mor. Mina ord i huvudet var "snälla mamma, ge mig ett tecken".
Den natten blev jag så överröst med andar att jag inte kunde andas. Jag vaknade av att jag var nertyngd och inte kunde resa mig upp. Jag hade andningssvårigheter.
Nästa natt så var det liknande, men då var det mer tydligt.. det var då 3 andar som krävde min uppmärksamhet.

Jag pratade då med en vän som brukar ha andekontakt ofta och hon berättade för mig att det är tre som jag förlorat som söker min uppmärksamhet. Hon frågade vilka som dött i min närhet. Jag tänkte efter.. Min mamma dog, min kompis dog i cancer vid 26 års ålder, min arbetskamrat dog som jag tyckt väldigt mycket om, han var bara ca 21 år gammal.

Jag fick tipset att be dem låta mig vara.
Innan jag somnade den kvällen så slappnade jag av och tömde huvudet. Jag skickade då tyst en tanke till andarna "tack, jag vet att ni försöker ge mig meddelanden. Men ni skrämmer mig och jag är nog inte riktigt redo för det här. Tack, men ni måste låta mig vara tills jag är redo."

Efter den natten så har jag inte störts av något nattetid. Jag kan däremot känna att min mamma är i närheten ibland, fnissandes åt mina barn som driver mig till vansinne.

Faxlin
0

Jag tycker den här tråden är jätte intressant. Även om jag förstår att det inte är skoj för dig DG.
Min mamma dog här hemma 2004 och hon kommer med jämna mellanrum hit till mig. Då jag tycker det är för jobbigt brukar jag be henne (tankevägen) att lämna mig i fred en stund, och då gör hon det. Men sedan poppar hon upp som gubben i lådan igen.
Hon dog innan min yngsta dotter föddes och det skrämmande är att hon faktiskt höll på att skrämma livet ur Sanna en dag.
Usch, hon är jätte rädd för tanten som bara dök upp i soffan.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja sånt är aldrig kul om dem skräms

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DG
0

Jag lyckades somna vid halv sex när det började bli ljus ute. Det värsta med det är att jag va där när han dog, det e därför jag har en sån problem med det.
Sen har min mor också berättat om sina upplevelse med sin far och mor (Hon har sett dom båda stå i vardagsrummet strax efter dom hade dött). Även min kusin sa hon sår våran farfar en gång.

Jag har själv inte sett något men jag får en känsla ibland. Men det e bara i den här lägenheten jag känner obehag, annars har jag ingen problem sova ensam.

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

usch, vad trist för dig. Jag kan verkligen säga att jag förstår dig.
Jag hittade min mamma död på morgonen på toaletten. Inte så skojigt alls faktiskt.
Allt var som en mardrömm och jag kände att jag fick ett halvt hysteriskt anfall av det hela. Sedan att det blir så mycket annat som kommer med när de dör hemma. Och att ha huset fyllt av barn och gårdsplanen fylld av polisbilar är inte heller så skoj.
Nu var poliserna jätte trevliga och ambulanspersonalen också.
Om det inte vore för poliserna hade min mamma säkert suttit kvar på toaletten än i dag. Fy sjutton vad dumma människor det finns.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Måste säga att i morse blev jag väckt av chrille för han trodde bilen var borta. Men det var bara jag som hade parkerat den bakom en stor lastbil. GeneradSkrattande 

Sen efter det hade jag svårt för att somna. Och inte var det någon vaken här ute på iFokus. Så jag tittade på tv i sovrummet. Till slut somnade jag och då ringer telefonen. Hehehe. Ja så kan det gå när man är sjuk och inte behöver sova så mycket. Skrattande

Faxlin
0

stackare, inte skoj när man sover dåligt.
Själv gjorde jag en typisk Åsa grej igår vilket var som de vanliga Åsa grejerna extremt klumpigt. Detta innebar att jag inte kunde sova på grund av värk i en tå.

Audiatur et altera pars

DG
0

Förra förra natten (söndag-måndag) fick jag migrän och kunde inte då heller sova tills 6 på morgonen. Men förra natten fick jag äntligen ordentligt sömn. Men känner mig ändå tungt i huvudet fortvarande.

Faxlin
0

Ja det brukar komma efter som Arboga öl sådant där. Inte så skojigt faktiskt, man kan tycka man lidit nog av migrän och sömnsvårigheter utan att behöva ha tungt huvud efteråt.
Hoppas du snart mår bättre igen.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja det är aldrig kul när man har ont eller svårt och sova.