OT Blir så ledsen
Har varit på en jätte trevlig HC träff idag :D Kommer hem, släppr ut mina två rottisar i vår trägård medans jag packar upp efter dagens utflyckt.
Efter en liten stund ser och hör jag vår granne (som vi hyr huset av) börja gorma och skrika och vifta med armarna. Jag går ju självkart ut och frågar vad han håller på med…. Då säger han att antingen får vi munkogs tvång på vår rottis hane eller får vi flytta, för att han litar inte på honom. HUNDEN har aldrig gjort honom något, visst han skäller när han går förbi vår tomt. Men det är ju trots allt en vakthund.
Så nu vet vi inte vad vi ska ta oss till. Vad är det för liv för en hund att alltid gå med munkorg?
Blir så förbannad och ledsen.
Usch, vad tråkigt! Bara så att du vet så har du rätt att ha lös dina hundar på er tomt bäst du vill! Grannen har inget att säga till om! Så lnäge hunden inte går in på hans gård förstås… Men så länge han inte gör det, så är det ju ingen fara!=) Och om han är rädd känner ju hunden på sig det och vissa hundar utnyttjar ju sånt till max :P

Instämmer med #1

Sa jag också, men om jag inte har munkorg får vi inte bo kvar längre. Han jobbar ju också för polisen så man vill ju inte bråka förmycket så att han verkligen får permanent munkorgs tvång
Har inget kontrakt så vi har tyvärr inte mycket att säga till om.

Och han är inte hundrädd, han bara inte litar på honom. Han har själv Kennel och hund pensionat.

Tyvärr är det nog så att ifall det är han som äger huset ni hyr och ni inte har något kontrakt så är han i sin fulla rätt att begära vad han vill. Så hur mycket man än skulle vilja be honom dra…….osv så vore nog det smartaste att försöka prata med honom och säga nånting som typ, att ni inte skulle känna er säkra ifall er hund gick på tomten med munkorg. Att ni vill att den ska vakta hans hus så inte tjuvar bryter sig in och förstör osv… Och vilken tjuv är rädd för en hund med munkorg.

Han haar hundar själv som vaktar i och med att han har kennel. Så på den biten går det inte att smöra…. Det är det att han inte gillar rottweiler. Man blir så irriterad också för jag har alltid ställt upp för dem när de har behöft någon hjälp. Men han blir aldrig färdig att göra något för oss när vi ber honom. Tex så gick vår frys isönder för över två veckor sedan och vi har fortfarande inte fått någon ny och det är ju hans ansvar i och med att vi hyr.
Tycker ni ska be att få ett skrivet kontrakt snarast. Han kan inte neka till det. Inte heller kan han vräka er utan giltig anledning eftersom ni har bevis på att ni betalat hyra till honom och är skrivna på adressen.
Krånglar han så ta kontakt med hyresgästföreningen.
Sara

Har varit på honom sen vi flytta in här om ett kontrakt, men han vägrar, han hyr ju ut det svart så han betalar ingen skatt på hyran vi betalar. Han tar endast emot hyran kontant så att de inte ska kunna se några överföringar till hans konto. Så vi får ju inget kvitto på att hyran är betald. Så vi sitter rent ut sakt i skiten….
#8 Om jag ahde varit du så skulle jag välja att flytta =/ Låter ju inte direkt som en bra miljö att bo i om det är så mkt krångel
#8 så han gör detta svart och han är polis? hmmm mysko människa! om jag varit du hade jag försökt hitta ett annat ställe för sånna människor ger en bara problem…tro mig jag vet!

Det lutar också på att vi flyttar, men det är svårt att hitta ett ställe att bo som är så pass bra som detta (Förutom hyresvärden). Vi har ju en stor inhängnad trädgård som hundarna kan busa i, ute på landet och bara en granne. Det kan inte bli bättre för oss förutom att det är hyresvärden som är granne.
#10 Han är inte polis, han jobbar för polisen. Han har hand om djur som farit illa och bortsprungna djur. Alltså har han väldigt många kontakter inom polisen.
Hur kan han säga att han inte litar på er om han har hand om djur som farit illa?? Om det är hundar han har hand om så en hund som farit illa är ofta väldigt opålitlig pga att den är rädd och osäker.
Han vill ha bort er av någon anledning tycker jag det verkar som
men han spelar ett farligt spel som hyr ut svart när det finns en effektiv hyresgästförening
Är det inte så att man bara får ha hundar lösa i inhängnat område och lösa utanför om man har 100% pli på dom? Hur som hellst, sålänge han inte har attakerat så finns det ingen anledning till att han ska ha munkorg. Däremot kanske han skäller väldigt mycket? antar att dte va det som störde honom, och det är faktiskt ett störande moment, har själv en hund som skällde mycket förut när han var ute.
För gudsskull! Tänk på er egen säkerhet och ta genast kontakt med hyresgästföreningen! Bli medlemmar med en gång! Kostar 75:- månaden.
Hoppas ni betalar pyttelite i hyra iaf.
Sara
hoppas verklugen att det löser sig, vilket pucko!

Det har löst sig nu. Han kom och bad om ursäkt. Han hade haft en dålig dag och hämtat upp många aggresiva hundar den dan. Inte för att han ska göra så bara för att haft en dålig dag, men han kunde i alla fall krypa till korset.
#13 Här skälls det nästan hela tiden, det blir så när här bor ca 10-15 hundar permanent + alla pensionat och hitte hundar. Blir lite som en rundgång, börjar en fortsätter resten. Så det är inte det han var irriterad på.
#13 Ok, men då va det ju bra att han kunde komma och be om ursäkt iaf. Jo, jag vet, här i området där jag bor har nästan alla hund och om en skäller fortsätter den andra.
bra att han bad om ursäkt!