Elak iller -.-
Hej!
Min lilla illertjej på ett år har blivit galen.. hon är jättesocial å följer mig som en hund, men nu senaste veckan har hon börjat bitas hårt, riktigt hårt.. Hon biter tag, gärna där det är tunn hud å släpper inte, det går sällan hål, men fina bitmärken blir det.
Hon kan inte heller vara tillsammans med min hund då hon rusar så fort hon kan mot hans tassar å ska bita tag.
Är det trotsåldern hon har kommit in i?
Hon blev kemiskt kastrerad för några månader sen å blev väldigt lugn av det, men nu är hon bara extremt jobbig.
That's a cat...Not a horse.
Kan vara trotsålder för jag antar att sjukdomar och sådant är uteslutet? Vulvan ser normal ut? Illrar kan ju börja trotsa och prova sina gränser igen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Den berömda spökåldern ;) så blev våran valp också när hon var runt 1 år. Kämpa på och ge inte upp det går över :) kör med samma uppfostran som förut och räkna till 10 om du känner att du blir för frustrerad. Själv stängde jag mig ute på balkongen med ett paket cigaretter i några minuter ibland när det blev för mycket 😃ju mera frustrerad jag blev ju roligare tyckte valpisen det var :)
Har märkt att det främst är när man myser med henne, å så ringer t.ex. mobilen, precis när man drar bort handen/armen så biter hon tag, förmodligen för att markera att det där inte va okej! fortsätt klappa!
Hon va i toppform sa veterinären i april, blev förkyld en gång i vintras men väldigt milt. Vulvan är helt normal, tog ca 1½ vecka efter chippet innan den återgick till det normala.
Som tur e så har jag min magiska boll som piper, hon blir hypnotiserad av den, så om jag går runt med den så går hon fot å bryr sig inte om nånting annat, så biter hon så klämmer man på den :)
Kan det ha varit 42 +- 3 dagar sen chippet sattes in?
Skendräktighet är vanligt efter avbrutit löp.
Er hona ser dig som valp och tillrättarvisar dig.
När min hona var skendräktig så var jag tvungen att sova med min hand i hennes bo annars bet hon mig.
Hmm, ja de kan nog va nått sånt, kan kika på hennes vacc. Intyg, bad veterinären att skriva upp chippet under kastrering