panik
i morse fick jag verkligen panik. vi sover i ett rum som illrarna inte får komma in i, mest för att dom busar med våra fötter på nätterna annars.
så vi har ett fönster öppet nu när det är så himla varmt. fönstret leder till våran balkong, och balkongen är inte alls illersäker, det är en stor glipa mellan golvet och räcket som illrarna lätt kan krypa igenom.
vi har ställt ut ett galler från ica för att hindra lite, men den kan dom lätt klättra upp på och komma upp på räcket.
så i morse gick jag på toa, och morgontrött som jag var så kanske jag inte höll koll på dörren så noga, men jag stängde den som vanligt. när jag kommer tillbaka så ser jag, fortfarande suddigt för jag är så trött, att det är nått som krafsar på räcket, och faller ner. gissa om jag blev vaken, jag kutade ut och tittade ner, vi bor på 3e våningen så ett fall skulle väldigt troligt sluta illa för en liten iller. inget nedanför.. jag springer till illrarnas sovplats och ser att båda är där.. phew, vilken lättnad. det hade bara vart en duva som satt på räcket och flög ner när den hörde mig. jag kunde äntligen andas ut.
nämen fy!!! gud så hemskt! känner verkligen med eran panik, eftersom samma sak hände mig men då var det ingen duva.
underbart att de låg kvar å sussade!

Usch förstår att du fick panik. Skönt att det bara var en duva och inte en iller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vilken lättnad !

*rys* Snacka om väckarklocka. Kanske dax att illersäkra så att det inte kan hända, även om du glömmer stänga dörren? :)

vi har länge tänkt på att sätta in myggfönster, dom måste ju stoppa en iller :P

åhh va du skräms, skönt att det bara va en duva.
Du kan ju byta myggnätet till galler,tror att myggnät blir lätt att ta sönder…

Vi har köpt ett sorts grått plastnät, fanns på Plantagen, och gjort eget myggnät. Det var grått och finmaskigt nog att inte släppa in kryp, samt för att inte släppa ut illrar. Tror detta är rätt omöjligt att bita upp, såvidare man inte har en utbrytarkung… hehehe. Tur nog är inte mina illrar gnagiga… Var dessutom billigast på plantagen.
Brrr hemska tanke!:S. Gott att dom låg kvar och sov got! :)