Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 139 ggr
League
0

längtan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

DEt är så att min Ronja går ner i vikt och bara sover när jag inte är hemma…. och jag jobbar 2-3 veckor i taget. Det känns verkligen illa när jag kommer hem och hon är jätteliten, men så fort jag kommer hem så börjar hon gå upp igen… nu vägen hon ca 700g, när hon ska ligga på ca 900g…

Vad ska jag göra? Min syster som passsar dem är med dem lika mycket som jag brukar, men hon sjunker ändå som en sten i vikt, så fort jag e borta…. De ger henne allt som hon tycker om, och hon äter, men inte tillräckligt och så sover hon bara….

ThereseBergqvist
0

Kan det inte vara pga att det är sommar?
De brukar ju kunna gå ner mkt efter vintern!!

Smex
0

ja men inte så som hon beskriver. Att hon går upp och ner och sen tror jag inte att illrar rasar ännu mer i vikt nu när det är Juli. Men jag vet inte.

Nej jag tror att lilla Ronja saknar dig helt egentligen. Ledsen

League
0

Jag mår dåligt på jobbet, när syrran säger att flickan börjar se tanig ut. Och jag är ju borta i perioder… svårt att veta vad man ska göra. Jag planerar att byta jobb, så fort jag fått körkortet. För då kan jag ha ett 9-5 jobb, och blir ju då hemma på kvällar och nätter.

babsan
0

borde du inte köpa en liten kompis till henne =)

League
0

Hon har 2 pojkar: 1 på 2 år och en på ca 15 veckor…

babsan
0

aha, va skoj för henne :) synd att hon gör så ändå :(

League
0

ja…. det e synd. Men hon är ju 4 år… kanske börjar gå utför nu…

babsan
0

men det är ju inte så gammalt :) tänk inte så, det är säkert bara längtan :) skynda å hitta nytt jobb så du e hemma som du skrev i inlägg #3 :) sen ordnar sig allting ska du se ;)

League
0

jag hoppas på det. Vill ju inte mista henne än. Hon är mitt allt, mitt liv.. min bebis :)

babsan
0

det är klart :) man vill aldrig förlora ngn, synd när det händer bara :/….men i ditt falla låter det som längtan ;)

emoflickan
0

har en som är likadan. Min mamma brukar ta hand om våra när vi är bortresta, och sist vi var på semester i Indien så var vi borta över två veckor, då låg Bilbo utanför min sovrumsdörr hela tiden, ville knappt äta, mamma fick bära upp mat till honom o lägga en filt där åt honom. så nu har vi bestämt att inte åka bort förrens han har gått bort..det känns för tungt att veta hur mkt han saknar matte.