Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 989 ggr
FerretCrow
2

varning till uppfödare

Fick för ett tag sedan en som kontaktade mig och var intresserad och hade formulerat mailen otroligt fint etc. När jag sa att jag ej skulle ha valpar detta år så frågade han efter en annan uppfödare. När jag ej svarade direkt skrev denne igen och skrev att det var bråttom för illrarna skulle flås till en halsduk som skulle bli en present. Denna har varit i kontakt med både mink och farmare men ej fått handlat illrar. Vill slänga ut en varning till er andra uppfödare. Vid mer info kan uppfödare maila mig.

JossanH
0

Jag tror du har råkat ut för någon som bara är intresserad av att provocera.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Ja då är den iaf väldigt mån att lägga tid på det för den mailade ett bra tag med mig innan det kom fram. Erbjöd sig att hälsa på med mera.

JossanH
0

#2 hade det handlat om ett seriöst intresse av illerpäls tror jag mer på att antingen hade personen angett det på en gång, eller antingen inte angett det alls. Kan också tänka mig att personen skulle ha vänt sig till någon som omplacerar eller säljer billigare illrar än för ca 3000:-/st. Utgav sig personen för att ha intresse över lag för illrar eller ett intresse för att ha iller som sällskap?

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
5

Både och till en början sedan kröp det fram pm pälsen. Men behövs ej diskutera om det barnögon som ville jävlas eller var ärlig i sitt sökande så varnar jag hellre en gång för mycket helt enkelt

FerretCrow
0

Fått bekräftat att detta är ingen som jävlas utan den söker seriöst