Saltbrist?
Min lillkille är heeelt tokig i svett. Alltså, han ska slicka i armhålor och på fötter och i handflator och han blir som tokig och klänger sig fast. Har han brist på något ämne eller är det normalt beteende??
Hm, aldrig något jag hört talas om på iller men andra djurarter brukar ju göra så när dom har saltbrist. Antar att han kan ha brist på något, vad får han för mat?
Vissa djur har ibland helt enkelt små bizzara vanor med. Vi hade en Golden Retriever som alltid tvättade våra fötter 🙂

Hej! Min iller hona slickar oxå och biter hela tiden! Fast hon biter inte hårt men det är jobbit med allt slickande! Vad kan man göra åt det?
Illrar ska man inte ge salt mer än det som är naturligt förekommande i maten. Det kanske bara är en god smak. De flesta illrar jag känner föredrar pussar på svettig hud eller runt ögonen/näsa där man är lite fet/salt i huden. Att illern slickar och biter är inte helt ovanligt och är lite av en typisk illergrej, på samma sätt som att illrar ibland inte kan hålla tänderna borta från fötter. Mitt tips för att minska slick och bitandet är att berömma varje gång illern nosar på huden utan att slicka eller bita. Beröm, beröm, beröm.
Sajtvärd på Iller.ifokus