Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 609 ggr
Atropa
0

övertala mig! :)

hej! 

har ett dilemma! jag vill skaffa iller, men samtidigt katt. finns det fördelar med iller som slår katt? har ju umgåtts en del med iller innan och dom är ju SÅ underbara! katt är ju så klart det med, men jag har ju alltid haft katt under åren..

vad tycker ni jag ska välja? haha :D

mvh

Sarah
1

varför välja? jag har 7 illrar och 3 katter :)

Atropa
0

bor i lägenhet och vill inte ha för många djur då jag tkr det blir brist på utrymme för djuren:/

JossanH
3

Det är väldigt lika djur samtidigt som dom är väldigt olika. Fördelar med iller: De är lite mer "på" och är inte lika självständiga. De kan bli som små hundar på promenad om de lär sig att gå långt i sele. De håller sig oftast mest på marknivå. De är lättare att ta med sig när man reser och lättare att ha med sig till nya platser. Deras avföring och kiss luktar inte lika illa. De är illrar!! :P Nackdelar med iller; De kan vara svåra att få rumsrena. De har en förmåga att äta oätliga saker. De är "sjuka" djur som i stort sett alltid får cancer i relativt ung ålder. De kräver en ordentlig illersäkring. Kan vara lite bitska och motsträviga, men det är ytterst individuellt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Kaiia
1

#2 Bygger du kattgrejer på höjden så kan katten ha övre delen av lägenheten och illern nedre delen, så tänkte iallafall jag göra xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

sokkertoppen
2

som #3 säger.

det är ju helt klart super kul att gå ut och promenera osv :)
men det kan ju även vara en nackdel att inte ha ett självständigt djur.

jag får grym ångest när jag vet att min iller sitter inne medans jag är ute och pysslar men det kan vara väldigt svårt att ha med honom när jag tex ska mocka, mecka med bilen eller liknande, dom sitter gärna inte bara och tittar på ;D